Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Å undervise barn i barnehagen

Å undervise barn i barnehagen

Å undervise barn i barnehagen

Å undervise barn i barnehagen

Forfatter Gyldendal akademisk

(Niklas Pramling - Forfatter)

Gyldendal akademisk

(Ingrid Pramling Samuelsson - Forfatter)

Gyldendal akademisk

(Elisabeth Haukeland - Oversetter)

Gyldendal akademisk

På lager - sendes nå ( 1 stk. )

349,- Nå 298,-

ISBN:

9788205473379

Forlag:

Gyldendal akademisk

Trykkeår:

2015

Utgitt:

2015

Utgave:

1

Sider:

123

Vekt:

272 gr

Alder:

Voksen

Å undervise barn i barnehagen
Gyldendal akademisk
9788205473379

Forlagets omtale:

Spørsmålet om barn skal undervises i barnehagen, har skapt mye debatt de siste åra. Denne boka tar opp dette spørsmålet på en klok måte. Forfatterne framholder at barnehagen er temaorientert og lekbasert. Den har dermed en annen tradisjon og en annen måte å skape forutsetninger for barnas LES MER utvikling og læring enn den skolen har. Undervisning i barnehagen kan derfor ikke bety det samme som i skolen. Forfatterne bygger videre på barnehagens tilnærmingsmåter og tradisjon. De trekker fram syv prinsipper for undervisning i barnehagen: * introdusere variasjon * sette innholdet i en ramme * samordne barnets og barnehagelærerens perspektiv * hjelpe barnet til å utvikle et ekspansivt språk, utfordre og støtte barnet * forstå hva det innebærer å ha og utvikle kunnskap * synliggjøre mønster Forfatterne viser hvordan disse prinsippene kan bestemme undervisningsformer i barnehagen og fremme at barn skaper mening. Leseren utfordres til å tenke gjennom sin kommunikasjon og relasjon til barna, blant annet gjennom en rekke gode eksempler. Boka gir også leserne god hjelp til å utvikle denne relasjonen videre. LES MINDRE Forlagets omtale Spørsmålet om barn skal undervises i barnehagen, har skapt mye debatt de siste åra. Denne boka tar opp dette spørsmålet på en klok måte. Forfatterne framholder at barnehagen er temaorientert og lekbasert. Den har dermed en annen tradisjon og en annen måte å skape forutsetninger for barnas utvikling og læring enn den skolen har. Undervisning i barnehagen kan derfor ikke bety det samme som i skolen. Forfatterne bygger videre på barnehagens tilnærmingsmåter og tradisjon. De trekker fram syv prinsipper for undervisning i barnehagen: * introdusere variasjon * sette innholdet i en ramme * samordne barnets og barnehagelærerens perspektiv * hjelpe barnet til å utvikle et ekspansivt språk, utfordre og støtte barnet * forstå hva det innebærer å ha og utvikle kunnskap * synliggjøre mønster Forfatterne viser hvordan disse prinsippene kan bestemme undervisningsformer i barnehagen og fremme at barn skaper mening. Leseren utfordres til å tenke gjennom sin kommunikasjon og relasjon til barna, blant annet gjennom en rekke gode eksempler. Boka gir også leserne god hjelp til å utvikle denne relasjonen videre.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.