Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Å undervise barn i barnehagen

    Å undervise barn i barnehagen

    Å undervise barn i barnehagen

    Å undervise barn i barnehagen

    Forfatter Gyldendal akademisk

    (Niklas Pramling - Forfatter)

    Gyldendal akademisk

    (Ingrid Pramling Samuelsson - Forfatter)

    Gyldendal akademisk

    (Elisabeth Haukeland - Oversetter)

    Gyldendal akademisk

    På lager - sendes nå ( 8 stk. )

    325,- Nå 281,-

    ISBN:

    9788205473379

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    123

    Vekt:

    272 gr

    Alder:

    Voksen

    Å undervise barn i barnehagen
    Gyldendal akademisk
    9788205473379

    Forlagets omtale:

    Spørsmålet om barn skal undervises i barnehagen, har skapt mye debatt de siste åra. Denne boka tar opp dette spørsmålet på en klok måte. Forfatterne framholder at barnehagen er temaorientert og lekbasert. Den har dermed en annen tradisjon og en annen måte å skape forutsetninger for barnas LES MER utvikling og læring enn den skolen har. Undervisning i barnehagen kan derfor ikke bety det samme som i skolen. Forfatterne bygger videre på barnehagens tilnærmingsmåter og tradisjon. De trekker fram syv prinsipper for undervisning i barnehagen: * introdusere variasjon * sette innholdet i en ramme * samordne barnets og barnehagelærerens perspektiv * hjelpe barnet til å utvikle et ekspansivt språk, utfordre og støtte barnet * forstå hva det innebærer å ha og utvikle kunnskap * synliggjøre mønster Forfatterne viser hvordan disse prinsippene kan bestemme undervisningsformer i barnehagen og fremme at barn skaper mening. Leseren utfordres til å tenke gjennom sin kommunikasjon og relasjon til barna, blant annet gjennom en rekke gode eksempler. Boka gir også leserne god hjelp til å utvikle denne relasjonen videre. LES MINDRE Forlagets omtale Spørsmålet om barn skal undervises i barnehagen, har skapt mye debatt de siste åra. Denne boka tar opp dette spørsmålet på en klok måte. Forfatterne framholder at barnehagen er temaorientert og lekbasert. Den har dermed en annen tradisjon og en annen måte å skape forutsetninger for barnas utvikling og læring enn den skolen har. Undervisning i barnehagen kan derfor ikke bety det samme som i skolen. Forfatterne bygger videre på barnehagens tilnærmingsmåter og tradisjon. De trekker fram syv prinsipper for undervisning i barnehagen: * introdusere variasjon * sette innholdet i en ramme * samordne barnets og barnehagelærerens perspektiv * hjelpe barnet til å utvikle et ekspansivt språk, utfordre og støtte barnet * forstå hva det innebærer å ha og utvikle kunnskap * synliggjøre mønster Forfatterne viser hvordan disse prinsippene kan bestemme undervisningsformer i barnehagen og fremme at barn skaper mening. Leseren utfordres til å tenke gjennom sin kommunikasjon og relasjon til barna, blant annet gjennom en rekke gode eksempler. Boka gir også leserne god hjelp til å utvikle denne relasjonen videre.