Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Aksjonslæring

    Aksjonslæring

    Aksjonslæring

    Aksjonslæring (forskende partnerskap i skolen, motoren i det nye læringsløftet)

    Forfatter Høyskoleforl.

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    419,- Nå 362,-

    ISBN:

    9788276346985

    Forlag:

    Høyskoleforl.

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2006

    Utgave:

    2

    Sider:

    188

    Vekt:

    384 gr

    Alder:

    Voksen

    Aksjonslæring
    Høyskoleforl.
    9788276346985

    Haugenboks omtale:

    Boka presenterer aksjonslæring og argumenterer for at dette er en motor i den nye læreplanen i skolen, Kunnskapsløftet. Boka viser til konkrete erfaringer hentet fra sentrale norske og nordiske prosjekt og tar bl.a. opp spørsmål som hvordan aktiv deltakelse i aksjonslæring og i forskende partnerskap LES MER har påvirka kompetanse og yrkesutøvelse, og på hvilken måte aksjonslæringsopplegg bidrar til st skoler blir lærende organisasjoner og til at læringskulturer styrkes. Har litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Boka presenterer aksjonslæring og argumenterer for at dette er en motor i den nye læreplanen i skolen, Kunnskapsløftet. Boka viser til konkrete erfaringer hentet fra sentrale norske og nordiske prosjekt og tar bl.a. opp spørsmål som hvordan aktiv deltakelse i aksjonslæring og i forskende partnerskap har påvirka kompetanse og yrkesutøvelse, og på hvilken måte aksjonslæringsopplegg bidrar til st skoler blir lærende organisasjoner og til at læringskulturer styrkes. Har litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Et hovedtema i norsk skole i dag er det nye Kunnskapsløftet. Denne boka presenterer aksjonslæring og argumenterer for at dette er en motor i dette løftet, som forfatteren foretrekker å kalle læringsløftet. Den første utgaven av Aksjonslæring kom i 1999. I de sju årene som har gått siden, har LES MER aksjonslæring satt konkrete spor i det nordiske læringslandskapet. Fra å være noe forholdsvis nytt og ukjent, har en rekke prosjekter og utdanningsforløp med aksjonslæring og aksjonsforskning som identitetsmerker etter hvert blitt gjennomført. Denne utgaven er supplert med konkrete erfaringer hentet fra sentrale norske og nordiske prosjekter. Erfaringene sentreres blant annet rundt disse spørsmålene: Hvordan har aktiv deltakelse i aksjonslæring og i forskende partnerskap påvirket kompetanse og yrkesutøvelse? På hvilken måte bidrar aksjonslæringsopplegg til at skoler blir lærende organisasjoner og til at læringskulturer styrkes? Hva har vi lært om aksjonslæringens muligheter for skoleutvikling i løpet av disse sju årene? På bakgrunn av de gode erfaringene er undertittelen på boka mer en påstand enn et spørsmål: Aksjonslæring er en hovedmotor i det nye norske kunnskaps- og læringsløftet i skolen. LES MINDRE Forlagets omtale Et hovedtema i norsk skole i dag er det nye Kunnskapsløftet. Denne boka presenterer aksjonslæring og argumenterer for at dette er en motor i dette løftet, som forfatteren foretrekker å kalle læringsløftet. Den første utgaven av Aksjonslæring kom i 1999. I de sju årene som har gått siden, har aksjonslæring satt konkrete spor i det nordiske læringslandskapet. Fra å være noe forholdsvis nytt og ukjent, har en rekke prosjekter og utdanningsforløp med aksjonslæring og aksjonsforskning som identitetsmerker etter hvert blitt gjennomført. Denne utgaven er supplert med konkrete erfaringer hentet fra sentrale norske og nordiske prosjekter. Erfaringene sentreres blant annet rundt disse spørsmålene: Hvordan har aktiv deltakelse i aksjonslæring og i forskende partnerskap påvirket kompetanse og yrkesutøvelse? På hvilken måte bidrar aksjonslæringsopplegg til at skoler blir lærende organisasjoner og til at læringskulturer styrkes? Hva har vi lært om aksjonslæringens muligheter for skoleutvikling i løpet av disse sju årene? På bakgrunn av de gode erfaringene er undertittelen på boka mer en påstand enn et spørsmål: Aksjonslæring er en hovedmotor i det nye norske kunnskaps- og læringsløftet i skolen.