Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Aktive liv

    Aktive liv

    Aktive liv

    Aktive liv (idrettspedagogiske perspektiver på kropp, bevegelse og dannelse)

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    399,- Nå 345,-

    ISBN:

    9788251926201

    Forlag:

    Tapir akademisk forl.

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    288

    Vekt:

    564 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Aktive liv
    Tapir akademisk forl.
    9788251926201

    Forlagets omtale:

    Aktive liv henvender seg til studenter i kroppsøving, idrett, lek, dans og friluftsliv. Boka er også rettet mot lærere som arbeider med fysisk fostring, kroppsøving og idrett i skolen, samt lærere og andre som er opptatt av hva idrett og andre former for bevegelseskultur betyr for formingen av barn LES MER og unges liv. Bidragene tar utgangspunkt i pedagogisk teori som legger vekt på kroppslig læring og dannelse som sosialt og kulturelt situert. Artiklene bygger på ulike vitenskapsteoretiske posisjoner, med vekt på fenomenologiske, hermeneutiske og sosialkonstruktivistiske tilnærminger. Slik skiller boka seg fra liknende bøker som ofte har et individorientert, pedagogisk-psykologisk og praktisk-pedagogisk perspektiv. Den skiller seg også fra forskningsbasert formidling som vektlegger individuelle, fysiske parametre. Boka vil også være nyttig for politikere, foreldre og andre som interesserer seg for hvilken betydning kroppen og dens bevegelsesmuligheter kan ha for læring og (selv)danning i skole og samfunn. LES MINDRE Forlagets omtale Aktive liv henvender seg til studenter i kroppsøving, idrett, lek, dans og friluftsliv. Boka er også rettet mot lærere som arbeider med fysisk fostring, kroppsøving og idrett i skolen, samt lærere og andre som er opptatt av hva idrett og andre former for bevegelseskultur betyr for formingen av barn og unges liv. Bidragene tar utgangspunkt i pedagogisk teori som legger vekt på kroppslig læring og dannelse som sosialt og kulturelt situert. Artiklene bygger på ulike vitenskapsteoretiske posisjoner, med vekt på fenomenologiske, hermeneutiske og sosialkonstruktivistiske tilnærminger. Slik skiller boka seg fra liknende bøker som ofte har et individorientert, pedagogisk-psykologisk og praktisk-pedagogisk perspektiv. Den skiller seg også fra forskningsbasert formidling som vektlegger individuelle, fysiske parametre. Boka vil også være nyttig for politikere, foreldre og andre som interesserer seg for hvilken betydning kroppen og dens bevegelsesmuligheter kan ha for læring og (selv)danning i skole og samfunn.

    Emner: Sport Pedagogikk