Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Allmenn musikkundervisning

    Allmenn musikkundervisning

    Allmenn musikkundervisning

    Allmenn musikkundervisning (perspektiver på praksis)

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    499,- Nå 432,-

    ISBN:

    9788205400146

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    302

    Vekt:

    578 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Allmenn musikkundervisning
    Gyldendal akademisk
    9788205400146

    Forlagets omtale:

    Denne boken gir en praksisnær, erfarings- og forskningsbasert framstilling av allmennfaget musikk i grunnskolen. Nye læreplaner, ny teknologi, nye aktører og framveksten av et flerkulturelt samfunn, fører til nye muligheter også for musikkundervisningen. Kapitlene i denne boka dekker et vidt LES MER spekter av temaer, formidlet gjennom eksempler, oppgaver og intervjuer som er relevante for musikklærerens arbeid. Forfatterne representerer ulike musikksyn og tradisjoner, og understreker nødvendigheten av å reflektere over egen praksis. Koblingen mellom teori og praksis, refleksjon og eksempler vil gi næring til god undervisningspraksis. Boken består av tre deler: Første del har fokus på musikkopplevelse, estetikk og læring, læreplan, vurdering og mangfold. I den andre delen drøfter forfatterne hvordan ulike sjangre som folkemusikk, jazz, klassisk, pop og rock kan jobbes med i musikkundervisningen. Bokens siste del er viet praktisk arbeid med sang, spill, dans, lytting, komponering og IKT. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boken gir en praksisnær, erfarings- og forskningsbasert framstilling av allmennfaget musikk i grunnskolen. Nye læreplaner, ny teknologi, nye aktører og framveksten av et flerkulturelt samfunn, fører til nye muligheter også for musikkundervisningen. Kapitlene i denne boka dekker et vidt spekter av temaer, formidlet gjennom eksempler, oppgaver og intervjuer som er relevante for musikklærerens arbeid. Forfatterne representerer ulike musikksyn og tradisjoner, og understreker nødvendigheten av å reflektere over egen praksis. Koblingen mellom teori og praksis, refleksjon og eksempler vil gi næring til god undervisningspraksis. Boken består av tre deler: Første del har fokus på musikkopplevelse, estetikk og læring, læreplan, vurdering og mangfold. I den andre delen drøfter forfatterne hvordan ulike sjangre som folkemusikk, jazz, klassisk, pop og rock kan jobbes med i musikkundervisningen. Bokens siste del er viet praktisk arbeid med sang, spill, dans, lytting, komponering og IKT.