Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Anerkjennelse, ros og regler i klasserommet

    Anerkjennelse, ros og regler i klasserommet

    Anerkjennelse, ros og regler i klasserommet

    Anerkjennelse, ros og regler i klasserommet

    Forfatter Gyldendal akademisk

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    199,- Nå 172,-

    ISBN:

    9788205423121

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    46

    Vekt:

    137 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Dette vet vi om

    Anerkjennelse, ros og regler i klasserommet
    Gyldendal akademisk
    9788205423121

    Haugenboks omtale:

    Heftet har ros, regler og anerkjennelse i klasserommet som tema. Forfatteren beskriver temaets faglige grunnlag og viser hvordan lærere bør anvende sin positive tilbakemelding i sin pedagogiske praksis. Har litteraturliste. Haugenboks omtale Heftet har ros, regler og anerkjennelse i klasserommet som tema. Forfatteren beskriver temaets faglige grunnlag og viser hvordan lærere bør anvende sin positive tilbakemelding i sin pedagogiske praksis. Har litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Beskriver viktigheten av ros, regler og anerkjennelse i et læringsmiljø. Anerkjennelse, oppmuntring, ros og positive tilbakemeldinger er noe alle har behov for. Det styrker vår oppfattelse og forståelse av oss selv, og det fremmer vår motivasjon og arbeidsinnsats. Forfatteren tilbakeviser i dette LES MER hefte ? med klar og tydelig referanse til forskningslitteraturen ? at lærere og andre voksne kan rose barn for mye, men han understreker hvor viktig det er at ros gis på en god, målrettet og virkningsfull måte. Det beskrives også hvordan regler er nødvendige for et godt læringsmiljø. Regler og håndhevelsen av disse skaper trygghet og gode rammer for både faglig og sosial læring. Når lærere gir positive tilbakemeldinger og har tydelige forventninger til elevene, bidrar de til en forebyggende innsats slik at alle elever trives, lærer og mestrer skolehverdagens mange utfordringer bedre. Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere som arbeider på ulike nivå i grunnopplæringen. LES MINDRE Forlagets omtale Beskriver viktigheten av ros, regler og anerkjennelse i et læringsmiljø. Anerkjennelse, oppmuntring, ros og positive tilbakemeldinger er noe alle har behov for. Det styrker vår oppfattelse og forståelse av oss selv, og det fremmer vår motivasjon og arbeidsinnsats. Forfatteren tilbakeviser i dette hefte ? med klar og tydelig referanse til forskningslitteraturen ? at lærere og andre voksne kan rose barn for mye, men han understreker hvor viktig det er at ros gis på en god, målrettet og virkningsfull måte. Det beskrives også hvordan regler er nødvendige for et godt læringsmiljø. Regler og håndhevelsen av disse skaper trygghet og gode rammer for både faglig og sosial læring. Når lærere gir positive tilbakemeldinger og har tydelige forventninger til elevene, bidrar de til en forebyggende innsats slik at alle elever trives, lærer og mestrer skolehverdagens mange utfordringer bedre. Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere som arbeider på ulike nivå i grunnopplæringen.