Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole

    Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole

    Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole

    Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    319,- Nå 276,-

    ISBN:

    9788215019628

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    233

    Vekt:

    431 gr

    Alder:

    Voksen

    Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
    Universitetsforl.
    9788215019628

    Haugenboks omtale:

    Som teoretisk utgangspunkt for boka står Axel Honneths teori om anerkjennelse som et intersubjektivt fenomen. Boka viser hvordan både anerkjenelse og krenkelse trer frem i praksis og er en del av den pedagogiske virksomheten. Bokas målgruppe er studenter innenfor barnehagelærer- og lærerutdanningen. LES MER Har register og litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Som teoretisk utgangspunkt for boka står Axel Honneths teori om anerkjennelse som et intersubjektivt fenomen. Boka viser hvordan både anerkjenelse og krenkelse trer frem i praksis og er en del av den pedagogiske virksomheten. Bokas målgruppe er studenter innenfor barnehagelærer- og lærerutdanningen. Har register og litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Er det mulig å tenke nytt om anerkjennelse som fenomen i pedagogisk sammenheng? Mennesket er avhengig av gjensidig anerkjennelse for å kunne bygge opp selvtillit og selvrespekt. Selve begrepet anerkjennelse kan synes noe utvasket. Denne boka handler derfor om hvordan anerkjennelse kan gi utvidet LES MER innsikt i prosesser på ulike nivåer og i ulike pedagogiske institusjoner. Boka er inndelt slik: Anerkjennelsens kompleksitet i pedagogiske institusjoner- Barn, barnefellesskap og fellesskap . Mediator eller moderator . Det .atferdsproblematiske. barnet . Så flink du er! . Hvilken voksen vil jeg være for barn? . Kulturforskjeller i barnehagen . Anerkjennende ledelse: pleasing eller aksjon? . Anerkjennende samarbeid mellom barnehage og foreldre, en solidarisk kamp for barnas beste. Kapitlene viser hvordan både anerkjennelse og krenkelse trer frem i praksis og er en del av den pedagogiske virksomheten både i barnehage, skole og i institusjoner som utdanner pedagoger. LES MINDRE Forlagets omtale Er det mulig å tenke nytt om anerkjennelse som fenomen i pedagogisk sammenheng? Mennesket er avhengig av gjensidig anerkjennelse for å kunne bygge opp selvtillit og selvrespekt. Selve begrepet anerkjennelse kan synes noe utvasket. Denne boka handler derfor om hvordan anerkjennelse kan gi utvidet innsikt i prosesser på ulike nivåer og i ulike pedagogiske institusjoner. Boka er inndelt slik: Anerkjennelsens kompleksitet i pedagogiske institusjoner- Barn, barnefellesskap og fellesskap . Mediator eller moderator . Det .atferdsproblematiske. barnet . Så flink du er! . Hvilken voksen vil jeg være for barn? . Kulturforskjeller i barnehagen . Anerkjennende ledelse: pleasing eller aksjon? . Anerkjennende samarbeid mellom barnehage og foreldre, en solidarisk kamp for barnas beste. Kapitlene viser hvordan både anerkjennelse og krenkelse trer frem i praksis og er en del av den pedagogiske virksomheten både i barnehage, skole og i institusjoner som utdanner pedagoger.