Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Arbeidsplaner, læringsmål og vurdering

    Arbeidsplaner, læringsmål og vurdering

    Arbeidsplaner, læringsmål og vurdering

    Arbeidsplaner, læringsmål og vurdering (hva gjør vi?)

    Forfatter Universitetsforl.

    (Cecilie Dalland - Forfatter)

    Universitetsforl.

    Levering 2-6 dager

    329,- Nå 285,-

    ISBN:

    9788215015996

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    110

    Vekt:

    211 gr

    Alder:

    Voksen

    Arbeidsplaner, læringsmål og vurdering
    Universitetsforl.
    9788215015996

    Haugenboks omtale:

    Denne boken diskuterer blant annet hvorfor vi bruker arbeidsplaner, hva de bør inneholde og hvordan de bør se ut, hva som kjennetegner gode læringsmål, hvilke verb som egner seg best til læringsmålformuleringer, hva som er viktig å ta hensyn til i underveisvurderinger og om underveisvurderingen skal LES MER ha innvirkning på sluttvurderingen av en elev. Med litteraturliste og stikkordregister. LES MINDRE Haugenboks omtale Denne boken diskuterer blant annet hvorfor vi bruker arbeidsplaner, hva de bør inneholde og hvordan de bør se ut, hva som kjennetegner gode læringsmål, hvilke verb som egner seg best til læringsmålformuleringer, hva som er viktig å ta hensyn til i underveisvurderinger og om underveisvurderingen skal ha innvirkning på sluttvurderingen av en elev. Med litteraturliste og stikkordregister.

    Forlagets omtale:

    Bruk av arbeidsplaner kan på mange måter anses som ett av praksisfeltets forsøk på å imøtekomme kravet om tilpasset opplæring i skolen. Forfatterne setter søkelys på bruken av dette pedagogiske verktøyet. Arbeidsplaner styrer det faglige arbeidet i klasserommet i stor grad og framstår som et svært LES MER hendig verktøy for læreren. Men hvorfor bruker vi arbeidsplaner? Hva bør de inneholde, og hvordan bør de se ut? Hva kjennetegner gode læringsmål? Hva er det spesielt viktig å ta hensyn til i underveisvurderingen? Skal underveisvurderingen virke inn på sluttvurderingen av en elev? Dette er noen av spørsmålene som blir diskutert i boka. Drøftelsen er praksisnær og tar utgangsunkt i klasseromsobservasjoner og intervjuer med elever og lærere gjennomført i PISA-studien. Selv om arbeidsplaner åpenbart spiller en viktig rolle i forhold til undervisning og læring i norsk grunnskole, er ulike utfordringer knyttet til bruken av dette pedagogiske verktøyet i liten grad blitt gjenstand for kritiske undersøkelser. - Bokas store styrke ligger i at den ikke bare peker på problemer, men først og fremst at den gir gode og konkrete råd om hvordan arbeidsplanene bør utformes og brukes .... Hvis vi følger de rådene forfatterne gir, bør vi i større grad enn i dag kunne nærme oss målet om tilpasset opplæring. Boka bør leses grundig av alle landets lærere og lærerstudenter. - (Bjørn Ljungmann, Bedre skole 4/10) LES MINDRE Forlagets omtale Bruk av arbeidsplaner kan på mange måter anses som ett av praksisfeltets forsøk på å imøtekomme kravet om tilpasset opplæring i skolen. Forfatterne setter søkelys på bruken av dette pedagogiske verktøyet. Arbeidsplaner styrer det faglige arbeidet i klasserommet i stor grad og framstår som et svært hendig verktøy for læreren. Men hvorfor bruker vi arbeidsplaner? Hva bør de inneholde, og hvordan bør de se ut? Hva kjennetegner gode læringsmål? Hva er det spesielt viktig å ta hensyn til i underveisvurderingen? Skal underveisvurderingen virke inn på sluttvurderingen av en elev? Dette er noen av spørsmålene som blir diskutert i boka. Drøftelsen er praksisnær og tar utgangsunkt i klasseromsobservasjoner og intervjuer med elever og lærere gjennomført i PISA-studien. Selv om arbeidsplaner åpenbart spiller en viktig rolle i forhold til undervisning og læring i norsk grunnskole, er ulike utfordringer knyttet til bruken av dette pedagogiske verktøyet i liten grad blitt gjenstand for kritiske undersøkelser. - Bokas store styrke ligger i at den ikke bare peker på problemer, men først og fremst at den gir gode og konkrete råd om hvordan arbeidsplanene bør utformes og brukes .... Hvis vi følger de rådene forfatterne gir, bør vi i større grad enn i dag kunne nærme oss målet om tilpasset opplæring. Boka bør leses grundig av alle landets lærere og lærerstudenter. - (Bjørn Ljungmann, Bedre skole 4/10)