Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Autoriserte samfunnsbilder

Autoriserte samfunnsbilder

Autoriserte samfunnsbilder

Autoriserte samfunnsbilder (kritisk tenking i samfunnskunnskap)

Forfatter Fagbokforl.

(Jonas Christophersen - Forfatter)

Fagbokforl.

Levering 2-6 dager

405,- Nå 346,-

ISBN:

9788245012255

Forlag:

Fagbokforl.

Trykkeår:

2012

Utgitt:

2012

Utgave:

1

Sider:

208

Vekt:

397 gr

Alder:

Voksen

Språk:

Bokmål og Nynorsk

Autoriserte samfunnsbilder
Fagbokforl.
9788245012255

Forlagets omtale:

I samfunnskunnskap skal elevene lære å tenke kritisk og perspektivrikt om ulike samfunnsspørsmål. Det er nedfelt i læreplanen. Dette må lærebøkene stimulere til gjennom å gi ulike perspektiver og kritiske innfallsvinkler. I denne boken spørres det om lærebøkene i samfunnskunnskap for ungdomsskolen LES MER gjør dette. Hvilke samfunnsbilder formidler lærebøkene? Viser de at det kan være ulike perspektiver og forståelser av samfunnsforholdene? Stiller de kritiske spørsmål, og gir de elevene et utgangspunkt for selv å stille kritiske spørsmål? Klargjør de at det i et demokrati er mulig å påvirke politiske, sosiale, økonomiske forhold? Eller gir de endimensjonale bilder der det bare er én måte å forstå samfunnet på og ingen kritiske innvendinger? Boken diskuterer også hvordan man kan problematisere forskjellige samfunnsforhold. Den er derfor et utgangspunkt for en mer kritisk og problematiserende undervisning i skolens samfunnskunnskap. Boken er skrevet både på bokmål og nynorsk. Kjetil Børhaug er førsteamanuensis ved universitetet i Bergen. Jonas Christophersen er førstelektor ved Høgskolen i Bergen. LES MINDRE Forlagets omtale I samfunnskunnskap skal elevene lære å tenke kritisk og perspektivrikt om ulike samfunnsspørsmål. Det er nedfelt i læreplanen. Dette må lærebøkene stimulere til gjennom å gi ulike perspektiver og kritiske innfallsvinkler. I denne boken spørres det om lærebøkene i samfunnskunnskap for ungdomsskolen gjør dette. Hvilke samfunnsbilder formidler lærebøkene? Viser de at det kan være ulike perspektiver og forståelser av samfunnsforholdene? Stiller de kritiske spørsmål, og gir de elevene et utgangspunkt for selv å stille kritiske spørsmål? Klargjør de at det i et demokrati er mulig å påvirke politiske, sosiale, økonomiske forhold? Eller gir de endimensjonale bilder der det bare er én måte å forstå samfunnet på og ingen kritiske innvendinger? Boken diskuterer også hvordan man kan problematisere forskjellige samfunnsforhold. Den er derfor et utgangspunkt for en mer kritisk og problematiserende undervisning i skolens samfunnskunnskap. Boken er skrevet både på bokmål og nynorsk. Kjetil Børhaug er førsteamanuensis ved universitetet i Bergen. Jonas Christophersen er førstelektor ved Høgskolen i Bergen.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.