Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Autoriserte samfunnsbilder

    Autoriserte samfunnsbilder

    Autoriserte samfunnsbilder

    Autoriserte samfunnsbilder (kritisk tenking i samfunnskunnskap)

    Forfatter Fagbokforl.

    (Jonas Christophersen - Forfatter)

    Fagbokforl.

    Levering 2-6 dager

    389,- Nå 336,-

    ISBN:

    9788245012255

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    208

    Vekt:

    397 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Autoriserte samfunnsbilder
    Fagbokforl.
    9788245012255

    Forlagets omtale:

    I samfunnskunnskap skal elevene lære å tenke kritisk og perspektivrikt om ulike samfunnsspørsmål. Det er nedfelt i læreplanen. I denne boken spørres det om lærebøkene i samfunnskunnskap for ungdomsskolen gjør dette. Hvilke samfunnsbilder formidler lærebøkene? Viser de at det kan være ulike LES MER perspektiver og forståelser av samfunnsforholdene? Klargjør de at det i et demokrati er mulig å påvirke politiske, sosiale, økonomiske forhold? Eller gir de endimensjonale bilder der det bare er én måte å forstå samfunnet på og ingen kritiske innvendinger? Boken diskuterer også hvordan man kan problematisere forskjellige samfunnsforhold. Den er derfor et utgangspunkt for en mer kritisk og problematiserende undervisning i skolens samfunnskunnskap. LES MINDRE Forlagets omtale I samfunnskunnskap skal elevene lære å tenke kritisk og perspektivrikt om ulike samfunnsspørsmål. Det er nedfelt i læreplanen. I denne boken spørres det om lærebøkene i samfunnskunnskap for ungdomsskolen gjør dette. Hvilke samfunnsbilder formidler lærebøkene? Viser de at det kan være ulike perspektiver og forståelser av samfunnsforholdene? Klargjør de at det i et demokrati er mulig å påvirke politiske, sosiale, økonomiske forhold? Eller gir de endimensjonale bilder der det bare er én måte å forstå samfunnet på og ingen kritiske innvendinger? Boken diskuterer også hvordan man kan problematisere forskjellige samfunnsforhold. Den er derfor et utgangspunkt for en mer kritisk og problematiserende undervisning i skolens samfunnskunnskap.