Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Autoriserte samfunnsbilder

    Autoriserte samfunnsbilder

    Autoriserte samfunnsbilder

    Autoriserte samfunnsbilder (kritisk tenking i samfunnskunnskap)

    Forfatter Fagbokforl.

    (Jonas Christophersen - Forfatter)

    Fagbokforl.

    Levering 2-6 dager

    405,- Nå 350,-

    ISBN:

    9788245012255

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    208

    Vekt:

    397 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Autoriserte samfunnsbilder
    Fagbokforl.
    9788245012255

    Forlagets omtale:

    I samfunnskunnskap skal elevene lære å tenke kritisk og perspektivrikt om ulike samfunnsspørsmål. Det er nedfelt i læreplanen. Dette må lærebøkene stimulere til gjennom å gi ulike perspektiver og kritiske innfallsvinkler. I denne boken spørres det om lærebøkene i samfunnskunnskap for ungdomsskolen LES MER gjør dette. Hvilke samfunnsbilder formidler lærebøkene? Viser de at det kan være ulike perspektiver og forståelser av samfunnsforholdene? Stiller de kritiske spørsmål, og gir de elevene et utgangspunkt for selv å stille kritiske spørsmål? Klargjør de at det i et demokrati er mulig å påvirke politiske, sosiale, økonomiske forhold? Eller gir de endimensjonale bilder der det bare er én måte å forstå samfunnet på og ingen kritiske innvendinger? Boken diskuterer også hvordan man kan problematisere forskjellige samfunnsforhold. Den er derfor et utgangspunkt for en mer kritisk og problematiserende undervisning i skolens samfunnskunnskap. Boken er skrevet både på bokmål og nynorsk. Kjetil Børhaug er førsteamanuensis ved universitetet i Bergen. Jonas Christophersen er førstelektor ved Høgskolen i Bergen. LES MINDRE Forlagets omtale I samfunnskunnskap skal elevene lære å tenke kritisk og perspektivrikt om ulike samfunnsspørsmål. Det er nedfelt i læreplanen. Dette må lærebøkene stimulere til gjennom å gi ulike perspektiver og kritiske innfallsvinkler. I denne boken spørres det om lærebøkene i samfunnskunnskap for ungdomsskolen gjør dette. Hvilke samfunnsbilder formidler lærebøkene? Viser de at det kan være ulike perspektiver og forståelser av samfunnsforholdene? Stiller de kritiske spørsmål, og gir de elevene et utgangspunkt for selv å stille kritiske spørsmål? Klargjør de at det i et demokrati er mulig å påvirke politiske, sosiale, økonomiske forhold? Eller gir de endimensjonale bilder der det bare er én måte å forstå samfunnet på og ingen kritiske innvendinger? Boken diskuterer også hvordan man kan problematisere forskjellige samfunnsforhold. Den er derfor et utgangspunkt for en mer kritisk og problematiserende undervisning i skolens samfunnskunnskap. Boken er skrevet både på bokmål og nynorsk. Kjetil Børhaug er førsteamanuensis ved universitetet i Bergen. Jonas Christophersen er førstelektor ved Høgskolen i Bergen.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.