Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Barn, matematikk og språk

    Barn, matematikk og språk

    Barn, matematikk og språk

    Barn, matematikk og språk (didaktiske perspektiv i barnehagen)

    Forfatter Caspar forlag AS

    På lager - sendes nå( 6 stk. )

    395,-

    ISBN:

    9788293598046

    Forlag:

    Caspar forlag AS

    Trykkeår:

    2019

    Utgitt:

    2019

    Utgave:

    1

    Sider:

    173

    Vekt:

    388 gr

    Alder:

    Voksen

    Barn, matematikk og språk
    Caspar forlag AS
    9788293598046

    Forlagets omtale:

    Marit Johnsen-Høines viser hvordan begynneropplæring i matematikk begynner i barnehagen. Denne boka konkretiserer Rammeplan for barnehagen (2017). Den har fokus på hvordan voksne legger til rette for barns lekende og utforskende læring. Den viser hvordan språklig og kulturelt mangfold, i norske og LES MER samiske barnehager, kan ivaretas og ha betydning for barns matematiske utvikling. Utstrakt bruk av eksempler knytter praksis til teori og teori til praksis, barn blir levende og teori blir viktig. Forfatteren har «Begynneropplæringen» med språk av 1. og 2. orden som utgangspunkt, bygger ut teoretiske perspektiv fra Planas, Piaget, Vygotsky og Bakhtin og drøfter teorienes didaktiske konsekvenser. Hun viser barnehagen som sted for matematikklæring, også med tanke på at barna snart er på vei til skolen. LES MINDRE Forlagets omtale Marit Johnsen-Høines viser hvordan begynneropplæring i matematikk begynner i barnehagen. Denne boka konkretiserer Rammeplan for barnehagen (2017). Den har fokus på hvordan voksne legger til rette for barns lekende og utforskende læring. Den viser hvordan språklig og kulturelt mangfold, i norske og samiske barnehager, kan ivaretas og ha betydning for barns matematiske utvikling. Utstrakt bruk av eksempler knytter praksis til teori og teori til praksis, barn blir levende og teori blir viktig. Forfatteren har «Begynneropplæringen» med språk av 1. og 2. orden som utgangspunkt, bygger ut teoretiske perspektiv fra Planas, Piaget, Vygotsky og Bakhtin og drøfter teorienes didaktiske konsekvenser. Hun viser barnehagen som sted for matematikklæring, også med tanke på at barna snart er på vei til skolen.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.