Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Barn erobrer datamaskinen

    Barn erobrer datamaskinen

    Barn erobrer datamaskinen

    Barn erobrer datamaskinen (en utfordring for de voksne, en utmaning för vuxna)

    Forfatter Kommuneforl.

    (Märta-Lisa Eriksson - Forfatter)

    Kommuneforl.

    På lager - sendes nå ( 8 stk. )

    320,- Nå 49,-

    ISBN:

    9788244608114

    Forlag:

    Kommuneforl.

    Trykkeår:

    2001

    Utgitt:

    2001

    Utgave:

    1

    Sider:

    169

    Alder:

    Voksen

    Barn erobrer datamaskinen
    Kommuneforl.
    9788244608114

    Haugenboks omtale:

    Forfatterne gjør rede for hvordan en i svensk og internasjonal forskning i dag ser på datamaskinen og dens plass i barns læring. Boka henvender seg først og fremst til studenter som skal bli førskolelærere, fritidspedagoger eller grunnskolelærere. Haugenboks omtale Forfatterne gjør rede for hvordan en i svensk og internasjonal forskning i dag ser på datamaskinen og dens plass i barns læring. Boka henvender seg først og fremst til studenter som skal bli førskolelærere, fritidspedagoger eller grunnskolelærere.

    Forlagets omtale:

    Bør små barn bruke datamaskin? Støtter bruk av datamaskin virkelig barns læring? Er det forskjeller i interessen for datamaskiner blant jenter og gutter? Hvordan kan voksne hjelpe barn i arbeidet med IT? Hvordan velger en dataprogrammer for barn? Dette er noen av de spørsmålene om barn og bruk av LES MER IT som behandles i denne boka. I Sverige er tilgangen til datautstyr i den senere tid økt i mange barnehager og på småskoletrinnet, og i Norge er vi også på god vei. Lærerne har ikke i samme tempo fått den utdanning som kreves for at de skal føle seg fortrolige med datamaskinen og få innsikt i hvordan IT kan anvendes fra et pedagogisk perspektiv. Forfatterne gjør rede for hvordan en i svensk og internasjonal forskning i dag ser på datamaskinen og dens plass i barns læring. Boka henvender seg til alle som er interessert i barn og IT. Den er skrevet med tanke på studenter som skal bli førskolelærere, fritidspedagoger eller grunnskolelærere, men passer også for andre grunnutdanninger som dreier seg om førskolebarn og barn på småskoletrinnet. Den er dessuten relevant i sammenheng med videreutdanning av lærere. LES MINDRE Forlagets omtale Bør små barn bruke datamaskin? Støtter bruk av datamaskin virkelig barns læring? Er det forskjeller i interessen for datamaskiner blant jenter og gutter? Hvordan kan voksne hjelpe barn i arbeidet med IT? Hvordan velger en dataprogrammer for barn? Dette er noen av de spørsmålene om barn og bruk av IT som behandles i denne boka. I Sverige er tilgangen til datautstyr i den senere tid økt i mange barnehager og på småskoletrinnet, og i Norge er vi også på god vei. Lærerne har ikke i samme tempo fått den utdanning som kreves for at de skal føle seg fortrolige med datamaskinen og få innsikt i hvordan IT kan anvendes fra et pedagogisk perspektiv. Forfatterne gjør rede for hvordan en i svensk og internasjonal forskning i dag ser på datamaskinen og dens plass i barns læring. Boka henvender seg til alle som er interessert i barn og IT. Den er skrevet med tanke på studenter som skal bli førskolelærere, fritidspedagoger eller grunnskolelærere, men passer også for andre grunnutdanninger som dreier seg om førskolebarn og barn på småskoletrinnet. Den er dessuten relevant i sammenheng med videreutdanning av lærere.