Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Barn lager tekster

    Barn lager tekster

    Barn lager tekster

    Barn lager tekster (om barns tidlige tekstproduksjon og de voksnes betydning)

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    329,- Nå 285,-

    ISBN:

    9788202405960

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    158

    Vekt:

    358 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Svensk

    Barn lager tekster
    Cappelen Damm akademisk
    9788202405960

    Forlagets omtale:

    Barn begynner tidlig å produsere tekst og utforske skriftspråket. Rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver pålegger de voksne å støtte barns initiativ til blant annet å skrive og diktere tekst. Barn lager tekster handler både om barns egen mangfoldige tekstproduksjon og skriving og om hvordan LES MER voksne kan støtte dem i prosessen med å lage tekster. I boka har åtte forskere skrevet hvert sitt kapittel som hver på sin måte viser hvordan barns deltakelse i teksthendelser, både hjemme og i barnehagen, er grunnlag for utvikling av literacy. Vi møter barn fra to til fem år i samspill med hverandre, med barnehagelærere, assistenter og foreldre. Barna maler, tegner, skriver og prater med voksne om det de holder på med på papir og skjerm. Boka er skrevet for studenter ved barnehagelærerutdanningen, forskere, ansatte i barnehagen, foreldre og andre som interesserer seg for denne tematikken. LES MINDRE Forlagets omtale Barn begynner tidlig å produsere tekst og utforske skriftspråket. Rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver pålegger de voksne å støtte barns initiativ til blant annet å skrive og diktere tekst. Barn lager tekster handler både om barns egen mangfoldige tekstproduksjon og skriving og om hvordan voksne kan støtte dem i prosessen med å lage tekster. I boka har åtte forskere skrevet hvert sitt kapittel som hver på sin måte viser hvordan barns deltakelse i teksthendelser, både hjemme og i barnehagen, er grunnlag for utvikling av literacy. Vi møter barn fra to til fem år i samspill med hverandre, med barnehagelærere, assistenter og foreldre. Barna maler, tegner, skriver og prater med voksne om det de holder på med på papir og skjerm. Boka er skrevet for studenter ved barnehagelærerutdanningen, forskere, ansatte i barnehagen, foreldre og andre som interesserer seg for denne tematikken.