Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Spesialpedagogikk Barn og ungdommer med Asperger syndrom

    Barn og ungdommer med Asperger syndrom

    Barn og ungdommer med Asperger syndrom

    Barn og ungdommer med Asperger syndrom (bind 2, perspektiver på språk, kognisjon, sosial kompetanse og tilpasning)

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    519,- Nå 449,-

    ISBN:

    9788205337602

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2007

    Utgave:

    1

    Sider:

    345

    Vekt:

    654 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Barn og ungdommer med Asperger syndrom

    Barn og ungdommer med Asperger syndrom
    Gyldendal akademisk
    9788205337602

    Forlagets omtale:

    Boken retter seg mot personer som arbeider med Asperger-syndrom og andre som ønsker å få en bedre forståelse av hva Asperger-syndrom og andre vansker innenfor autismespekteret kan ha i dagliglivet. Gjennom vinklingen bruk av normalpsykologi i tilretteleggingen av opplæring, fyller boken hullet i LES MER litteraturen på området.. Dette er andre bok i en serie om Asperger-syndrom. Den er selvstendig, men utdyper begrunnelsene for prinsippene i den første og praktisk orienterte boken . Barn og ungdommer med Asperger-syndrom: Prinsipper for undervisning og tilrettelegging av skoletilbudet (Gyldendal Akademisk, 2006). Boken har et vidt spenn i form og innhold. Den drøfter klassiske og moderne teorier om ords bruk, referanse og mening, grunnleggende kognitive funksjoner som oppmerksomhet, hukommelse og begrepsdannelse, narrativer og individets forståelse av seg selv og andre, stress og psykiske vansker. Dette er kunnskapsområder som er viktige for å forstå de vanskelighetene mennesker med Asperger-syndrom møter intellektuelt, emosjonelt og sosialt. LES MINDRE Forlagets omtale Boken retter seg mot personer som arbeider med Asperger-syndrom og andre som ønsker å få en bedre forståelse av hva Asperger-syndrom og andre vansker innenfor autismespekteret kan ha i dagliglivet. Gjennom vinklingen bruk av normalpsykologi i tilretteleggingen av opplæring, fyller boken hullet i litteraturen på området.. Dette er andre bok i en serie om Asperger-syndrom. Den er selvstendig, men utdyper begrunnelsene for prinsippene i den første og praktisk orienterte boken . Barn og ungdommer med Asperger-syndrom: Prinsipper for undervisning og tilrettelegging av skoletilbudet (Gyldendal Akademisk, 2006). Boken har et vidt spenn i form og innhold. Den drøfter klassiske og moderne teorier om ords bruk, referanse og mening, grunnleggende kognitive funksjoner som oppmerksomhet, hukommelse og begrepsdannelse, narrativer og individets forståelse av seg selv og andre, stress og psykiske vansker. Dette er kunnskapsområder som er viktige for å forstå de vanskelighetene mennesker med Asperger-syndrom møter intellektuelt, emosjonelt og sosialt.