Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Spesialpedagogikk Barn og unge med ADHD i skolen

    Barn og unge med ADHD i skolen

    Barn og unge med ADHD i skolen

    Barn og unge med ADHD i skolen

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    Levering 2-6 dager

    249,- Nå 215,-

    ISBN:

    9788202419264

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    118

    Vekt:

    246 gr

    Alder:

    Voksen

    Barn og unge med ADHD i skolen
    Cappelen Damm akademisk
    9788202419264

    Forlagets omtale:

    Hva vil det si å ha diagnosen ADHD? Hvordan er det å leve med ADHD? Hvordan er det å være elev i skolen når du har ADHD? Hvordan er det å være foreldre til barn og unge med ADHD? Hvordan bør lærere takle elever med ADHD i klassen? Hvordan bør skolen og foreldre samarbeide om elever med ADHD? LES MER Slike spørsmål har forfatteren forsøkt å gi svar på i denne boka. Forfatteren har bestrebet seg på å beskrive diagnosen og eventuell medikamentell behandling så saklig og lettfattelig som mulig. I boka vil du møte foreldre til barn og unge med diagnosen, foreldre som har viktige historier å fortelle om sine erfaringer med diagnosen og skolen. Du vil også høre stemmen til en elev i videregående skole som er diagnostisert med ADHD og bidrar med sine erfaringer fra klasserommet. Barn og unge med ADHD i skolen henvender seg spesielt til lærere som underviser elever med ADHD i vanlige klasser. Forfatteren gir gode råd og utførlige anvisninger til hvordan lærere kan skape et positivt og utbytterikt læringsmiljø for elever med ADHD-diagnose. Boka er svært relevant for alle lærere som møter elever med ADHD i klassene sine, for veiledere i PP-tjenesten og koordinatorer for spesialundervisning. Den anbefales for skoleledere og studenter i spesialpedagogikk, og mange foreldre til barn og unge med ADHD vil også ha glede av å lese denne boka. Boka kan også leses som et bidrag til å utvikle gode samarbeidsforhold mellom skole og hjem. "Roar Engh har igjen kommet med ei god og viktig bok. Den bør bli obligatorisk lesing for alle som har tilknytning til skole og undervisning." Geir Martinussen, Utdanning nr. 13, 2014 LES MINDRE Forlagets omtale Hva vil det si å ha diagnosen ADHD? Hvordan er det å leve med ADHD? Hvordan er det å være elev i skolen når du har ADHD? Hvordan er det å være foreldre til barn og unge med ADHD? Hvordan bør lærere takle elever med ADHD i klassen? Hvordan bør skolen og foreldre samarbeide om elever med ADHD? Slike spørsmål har forfatteren forsøkt å gi svar på i denne boka. Forfatteren har bestrebet seg på å beskrive diagnosen og eventuell medikamentell behandling så saklig og lettfattelig som mulig. I boka vil du møte foreldre til barn og unge med diagnosen, foreldre som har viktige historier å fortelle om sine erfaringer med diagnosen og skolen. Du vil også høre stemmen til en elev i videregående skole som er diagnostisert med ADHD og bidrar med sine erfaringer fra klasserommet. Barn og unge med ADHD i skolen henvender seg spesielt til lærere som underviser elever med ADHD i vanlige klasser. Forfatteren gir gode råd og utførlige anvisninger til hvordan lærere kan skape et positivt og utbytterikt læringsmiljø for elever med ADHD-diagnose. Boka er svært relevant for alle lærere som møter elever med ADHD i klassene sine, for veiledere i PP-tjenesten og koordinatorer for spesialundervisning. Den anbefales for skoleledere og studenter i spesialpedagogikk, og mange foreldre til barn og unge med ADHD vil også ha glede av å lese denne boka. Boka kan også leses som et bidrag til å utvikle gode samarbeidsforhold mellom skole og hjem. "Roar Engh har igjen kommet med ei god og viktig bok. Den bør bli obligatorisk lesing for alle som har tilknytning til skole og undervisning." Geir Martinussen, Utdanning nr. 13, 2014