Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Barn og unges læringsmiljø 1

    Barn og unges læringsmiljø 1

    Barn og unges læringsmiljø 1

    Barn og unges læringsmiljø 1 (grunnleggende prosesser i læring og utvikling)

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    539,- Nå 466,-

    ISBN:

    9788276347111

    Forlag:

    Høyskoleforl.

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2006

    Utgave:

    2

    Sider:

    345

    Vekt:

    668 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Barn og unges læringsmiljø

    Barn og unges læringsmiljø 1
    Høyskoleforl.
    9788276347111

    Forlagets omtale:

    Barn og unges læringsmiljø 1 inneholder både klassiske og nyskapende tanker som er viktig å kjenne til for studenter i lærerutdanning, eller for studenter som utdanner seg for yrker som har med barn og ungdom å gjøre. Boka omhandler sentrale faktorer som kan tenkes å innvirke på det enkelte LES MER barns læring og læringsmiljø. Fra å belyse ulike forhold ved det enkelte barn som kan fremme eller hemme en naturlig læringsprosess (ulikheter i temperament, oppmerksomhet o.l.), utvides drøftingen til en problematisering av dynamikken som oppstår med barnet i samspill med familie, skole og nærmiljø. De grunnleggende prosesser som inngår i all læring og utvikling, blir belyst fra ulike teoretiske perspektiver. Det inngår en utviklingspsykologisk innføring, og nyere pedagogisk-psykologiske perspektiver vektlegges. Her presenteres nyere forskningsresultater som indikerer at barnet selv i betydelig grad er med på å utforme sin egen utvikling, Sentrale temaer som drøftes, er læring, tenkning, problemløsning, motivasjon og selvoppfatning. Problematikken rundt elever med særskilte opplæringsbehov er grundig behandlet. LES MINDRE Forlagets omtale Barn og unges læringsmiljø 1 inneholder både klassiske og nyskapende tanker som er viktig å kjenne til for studenter i lærerutdanning, eller for studenter som utdanner seg for yrker som har med barn og ungdom å gjøre. Boka omhandler sentrale faktorer som kan tenkes å innvirke på det enkelte barns læring og læringsmiljø. Fra å belyse ulike forhold ved det enkelte barn som kan fremme eller hemme en naturlig læringsprosess (ulikheter i temperament, oppmerksomhet o.l.), utvides drøftingen til en problematisering av dynamikken som oppstår med barnet i samspill med familie, skole og nærmiljø. De grunnleggende prosesser som inngår i all læring og utvikling, blir belyst fra ulike teoretiske perspektiver. Det inngår en utviklingspsykologisk innføring, og nyere pedagogisk-psykologiske perspektiver vektlegges. Her presenteres nyere forskningsresultater som indikerer at barnet selv i betydelig grad er med på å utforme sin egen utvikling, Sentrale temaer som drøftes, er læring, tenkning, problemløsning, motivasjon og selvoppfatning. Problematikken rundt elever med særskilte opplæringsbehov er grundig behandlet.