Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Barnehagen som danningsarena

    Barnehagen som danningsarena

    Barnehagen som danningsarena

    Barnehagen som danningsarena

    Levering 2-6 dager

    339,- Nå 293,-

    ISBN:

    9788245011531

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    251

    Vekt:

    504 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Barnehagen som danningsarena
    Fagbokforl.
    9788245011531

    Forlagets omtale:

    Denne boken bidrar med kunnskap og innsikt om barnehagens virksomhet. De sentrale temaene er hvordan innholdet i barnehagen blir tilskrevet kulturell verdi, og hvordan prosesser utfolder seg og ordnes. Barnehagen er et rom hvor barn skaper mening, betydninger og identiteter. Her gis vilkår for LES MER danning gjennom lover, politiske og pedagogiske rammeverk og gjennom tenkning som førskolelæreren har med seg fra utdanning og praksis. Redaktør Elin Eriksen Ødegaard har doktorgrad i utdanningsvitenskap, arbeider som førsteamanuensis ved Høgskolen i Bergen og professor II ved Universitetet i Tromsø. Bidragsyterne i boken er deltakere i NFR-prosjektet «Barnehagen som danningsarena Studier av barns meningsskaping, undervisningspraksis og vilkår»: Åsta Birkeland, Liv Torunn Grindheim, Anne S. Ekrene Hammer, Ida Margrethe Knudsen, Ida Marie Lyså, Randi Moe, Grete Nordvik, Thorolf Krüger, Svein Ole Sataøen, Tiri Bergesen Schei og Elin Eriksen Ødegaard. OM BOKEN Les et intervju med redaktør Elin Eriksen Ødegaard på http://www.hib.no/aktuelt/nyheter/2012/09/antologi-barnehagen-som-danningsarena.asp">Høgskolen i Bergen sine websider. «De ti kapitlene i Barnehagen som danningsarena har bidratt til nye tanker hos meg. Jeg har vært enig, uenig, overrasket og tankefull. Den har en slags balanse i teorilandskapet som bidrar til en form for urolig ro. Ny kunnskap som presenteres i boken opplees ikke som endelig og satt, men snarere som bevegelser i et kunnskapsfelt.» Marius Heimen, Pedagogisk bokorm LES MINDRE Forlagets omtale Denne boken bidrar med kunnskap og innsikt om barnehagens virksomhet. De sentrale temaene er hvordan innholdet i barnehagen blir tilskrevet kulturell verdi, og hvordan prosesser utfolder seg og ordnes. Barnehagen er et rom hvor barn skaper mening, betydninger og identiteter. Her gis vilkår for danning gjennom lover, politiske og pedagogiske rammeverk og gjennom tenkning som førskolelæreren har med seg fra utdanning og praksis. Redaktør Elin Eriksen Ødegaard har doktorgrad i utdanningsvitenskap, arbeider som førsteamanuensis ved Høgskolen i Bergen og professor II ved Universitetet i Tromsø. Bidragsyterne i boken er deltakere i NFR-prosjektet «Barnehagen som danningsarena Studier av barns meningsskaping, undervisningspraksis og vilkår»: Åsta Birkeland, Liv Torunn Grindheim, Anne S. Ekrene Hammer, Ida Margrethe Knudsen, Ida Marie Lyså, Randi Moe, Grete Nordvik, Thorolf Krüger, Svein Ole Sataøen, Tiri Bergesen Schei og Elin Eriksen Ødegaard. OM BOKEN Les et intervju med redaktør Elin Eriksen Ødegaard på http://www.hib.no/aktuelt/nyheter/2012/09/antologi-barnehagen-som-danningsarena.asp">Høgskolen i Bergen sine websider. «De ti kapitlene i Barnehagen som danningsarena har bidratt til nye tanker hos meg. Jeg har vært enig, uenig, overrasket og tankefull. Den har en slags balanse i teorilandskapet som bidrar til en form for urolig ro. Ny kunnskap som presenteres i boken opplees ikke som endelig og satt, men snarere som bevegelser i et kunnskapsfelt.» Marius Heimen, Pedagogisk bokorm