Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Barnehagen som utdanning

Barnehagen som utdanning

Barnehagen som utdanning

Barnehagen som utdanning

Forfatter Cappelen akademisk

På lager - sendes nå ( 3 stk. )

299,- Nå 256,-

ISBN:

9788202294694

Forlag:

Cappelen akademisk

Trykkeår:

2014

Utgitt:

2010

Utgave:

1

Sider:

152

Vekt:

296 gr

Alder:

Voksen

Barnehagen som utdanning
Cappelen akademisk
9788202294694

Forlagets omtale:

Med innføringen av den nye rammeplanen har barnehagen blitt en utdanningsinstitusjon. Hva innebærer dette? Forfatteren ønsker å øke forståelsen for barnehagens særpreg og muligheter og bidra til faglige diskusjoner om barnehagens plass i utdanningssystemet og i kunnskapssamfunnet. Barnehagens LES MER egenart ligger i synet på lek, vennskap, omsorg og læring og har en verdimessig forankring som må drøftes. Utfordringen er på en og samme tid å skulle ivareta barndommens egenart, barnas behov og barnehagens institusjonelle særpreg i hverdagen og i møtet med skolen. Problemstillingene belyses og undersøkes i skjæringspunktet mellom ideologi og praksis. Spørsmål som stilles, er: Hva er barnehagens egenart, og hva bør den være? Finnes det bare én egenart? Skal barnehagen gi en utdanning hvor idealet er målbare og konkrete resultat? Barnehagen som utdanning er en bok for studenter i førskolelærerutdanningen, pedagoger i barnehage og skole og alle andre som er opptatt av barns danning og utdanning. LES MINDRE Forlagets omtale Med innføringen av den nye rammeplanen har barnehagen blitt en utdanningsinstitusjon. Hva innebærer dette? Forfatteren ønsker å øke forståelsen for barnehagens særpreg og muligheter og bidra til faglige diskusjoner om barnehagens plass i utdanningssystemet og i kunnskapssamfunnet. Barnehagens egenart ligger i synet på lek, vennskap, omsorg og læring og har en verdimessig forankring som må drøftes. Utfordringen er på en og samme tid å skulle ivareta barndommens egenart, barnas behov og barnehagens institusjonelle særpreg i hverdagen og i møtet med skolen. Problemstillingene belyses og undersøkes i skjæringspunktet mellom ideologi og praksis. Spørsmål som stilles, er: Hva er barnehagens egenart, og hva bør den være? Finnes det bare én egenart? Skal barnehagen gi en utdanning hvor idealet er målbare og konkrete resultat? Barnehagen som utdanning er en bok for studenter i førskolelærerutdanningen, pedagoger i barnehage og skole og alle andre som er opptatt av barns danning og utdanning.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.