Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Barnehagen som utdanning

    Barnehagen som utdanning

    Barnehagen som utdanning

    Barnehagen som utdanning

    Forfatter Cappelen akademisk

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    299,- Nå 259,-

    ISBN:

    9788202294694

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    152

    Vekt:

    296 gr

    Alder:

    Voksen

    Barnehagen som utdanning
    Cappelen akademisk
    9788202294694

    Forlagets omtale:

    Med innføringen av den nye rammeplanen har barnehagen blitt en utdanningsinstitusjon. Hva innebærer dette? Forfatteren ønsker å øke forståelsen for barnehagens særpreg og muligheter og bidra til faglige diskusjoner om barnehagens plass i utdanningssystemet og i kunnskapssamfunnet. Barnehagens LES MER egenart ligger i synet på lek, vennskap, omsorg og læring og har en verdimessig forankring som må drøftes. Utfordringen er på en og samme tid å skulle ivareta barndommens egenart, barnas behov og barnehagens institusjonelle særpreg i hverdagen og i møtet med skolen. Problemstillingene belyses og undersøkes i skjæringspunktet mellom ideologi og praksis. Spørsmål som stilles, er: Hva er barnehagens egenart, og hva bør den være? Finnes det bare én egenart? Skal barnehagen gi en utdanning hvor idealet er målbare og konkrete resultat? Barnehagen som utdanning er en bok for studenter i førskolelærerutdanningen, pedagoger i barnehage og skole og alle andre som er opptatt av barns danning og utdanning. LES MINDRE Forlagets omtale Med innføringen av den nye rammeplanen har barnehagen blitt en utdanningsinstitusjon. Hva innebærer dette? Forfatteren ønsker å øke forståelsen for barnehagens særpreg og muligheter og bidra til faglige diskusjoner om barnehagens plass i utdanningssystemet og i kunnskapssamfunnet. Barnehagens egenart ligger i synet på lek, vennskap, omsorg og læring og har en verdimessig forankring som må drøftes. Utfordringen er på en og samme tid å skulle ivareta barndommens egenart, barnas behov og barnehagens institusjonelle særpreg i hverdagen og i møtet med skolen. Problemstillingene belyses og undersøkes i skjæringspunktet mellom ideologi og praksis. Spørsmål som stilles, er: Hva er barnehagens egenart, og hva bør den være? Finnes det bare én egenart? Skal barnehagen gi en utdanning hvor idealet er målbare og konkrete resultat? Barnehagen som utdanning er en bok for studenter i førskolelærerutdanningen, pedagoger i barnehage og skole og alle andre som er opptatt av barns danning og utdanning.