Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Barnehagens grunnsteiner

    Barnehagens grunnsteiner

    Barnehagens grunnsteiner

    Barnehagens grunnsteiner (formålet med barnehagen)

    På lager - sendes nå ( 5 stk. )

    499,- Nå 432,-

    ISBN:

    9788215017846

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    304

    Vekt:

    581 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål, Dansk og Svensk

    Barnehagens grunnsteiner
    Universitetsforl.
    9788215017846

    Forlagets omtale:

    Formuleringene i barnehagens formålsparagraf er både mange og fine, men hvordan skal de forstås og omsettes i praksis? Til dette arbeidet kan denne boka være en faglig inspirasjon.Formålsparagrafen er langt mer detaljert enn tidligere. Blant annet er barnehagens verdigrunnlag blitt mer tydelig og LES MER begreper som læring, lek, danning og omsorg er kommet inn i lovteksten. Hvordan kan man ivareta et økende fokus på læring, ferdigheter og testing med en dannelsesdimensjon? Hvordan kan verdigrunnlaget realiseres i praksis? Med utgangspunkt i enkeltformuleringer i formålsparagrafen har bidragsyterne gitt verdifulle innspill til det som danner essensen i en levende barnehagepedagogikk. Ønsket er bl.a. å bidra til kritisk refleksjon rundt formålet med barnehagen og presentere forskning, teori og debatt som på ulike måter er knyttet til dette. Forfatterne representerer ulike fagmiljøer og bidrar med et mangfold av kunnskaper og analyser på feltet. Boka er skrevet først og fremst for førskolelærerstudenter, lærerutdannere , praktikere og andre med særlig interesse for barnehagefeltet. Bidragsyterne er i tillegg til redaktørene: Hilde Merete Amundsen, Leif Askland, Stig Broström, Eva S. Brønstad, May Britt Drugli, Liv Gjems, Per Tore Granrusten, Anne Greve, Gunhild Hagesæther, Marit Kanstad, Sonja Kibsgaard, Trude Kristiansen, Anne-Mari Larsen, Gunvor Løkken, Niklas Pramling, Sturla Sagberg, Ingrid Pramling Samuelson, Monica Seland, Kristin R. Tholin, Maria Øksnes og Solveig Østrem. LES MINDRE Forlagets omtale Formuleringene i barnehagens formålsparagraf er både mange og fine, men hvordan skal de forstås og omsettes i praksis? Til dette arbeidet kan denne boka være en faglig inspirasjon.Formålsparagrafen er langt mer detaljert enn tidligere. Blant annet er barnehagens verdigrunnlag blitt mer tydelig og begreper som læring, lek, danning og omsorg er kommet inn i lovteksten. Hvordan kan man ivareta et økende fokus på læring, ferdigheter og testing med en dannelsesdimensjon? Hvordan kan verdigrunnlaget realiseres i praksis? Med utgangspunkt i enkeltformuleringer i formålsparagrafen har bidragsyterne gitt verdifulle innspill til det som danner essensen i en levende barnehagepedagogikk. Ønsket er bl.a. å bidra til kritisk refleksjon rundt formålet med barnehagen og presentere forskning, teori og debatt som på ulike måter er knyttet til dette. Forfatterne representerer ulike fagmiljøer og bidrar med et mangfold av kunnskaper og analyser på feltet. Boka er skrevet først og fremst for førskolelærerstudenter, lærerutdannere , praktikere og andre med særlig interesse for barnehagefeltet. Bidragsyterne er i tillegg til redaktørene: Hilde Merete Amundsen, Leif Askland, Stig Broström, Eva S. Brønstad, May Britt Drugli, Liv Gjems, Per Tore Granrusten, Anne Greve, Gunhild Hagesæther, Marit Kanstad, Sonja Kibsgaard, Trude Kristiansen, Anne-Mari Larsen, Gunvor Løkken, Niklas Pramling, Sturla Sagberg, Ingrid Pramling Samuelson, Monica Seland, Kristin R. Tholin, Maria Øksnes og Solveig Østrem.