Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Barnehagens læringsliv

Barnehagens læringsliv

Barnehagens læringsliv

Barnehagens læringsliv (kritiske perspektiver)

Forfatter Fagbokforl.

(Mona-Lisa Angell - Forfatter)

Fagbokforl.

(Solveig Nordtømme - Forfatter)

Fagbokforl.

På lager - sendes nå ( 5 stk. )

329,- Nå 281,-

ISBN:

9788245008036

Forlag:

Fagbokforl.

Trykkeår:

2010

Utgitt:

2010

Utgave:

1

Sider:

194

Vekt:

380 gr

Alder:

Voksen

Barnehagens læringsliv
Fagbokforl.
9788245008036

Forlagets omtale:

Barnehagen har fått sin rettmessige status som en del av barns utdanning. Dette gir både muligheter og utfordringer. Læring er mer enn opplæring, og utdanning er mer enn undervisning. I barnehagen skal barn lære, leke og leve sine liv. Her blir barn tenkt, snakket og handlet fram. Det er all grunn LES MER til å fokusere på læringsliv i barnehagen. Fornyelse og utvikling er sentralt i barnehagesammenheng. Er det også noe i barnehagens tradisjon som er verneverdig? Arbeidet i barnehagen skal vurderes og dokumenteres. Hvem eier definisjonsmakten på barnehageområdet? Siktemålet med boka er å løfte fram barnehagens rolle og oppgave i møte med barn, barndommer og samfunnet for øvrig. Forfatterne oppfordrer til kritisk refleksjon over muligheter og utfordringer i barns læringsliv i barnehager, over politiske krav om medvirkning, likestilling, kulturelt mangfold, sosial utjevning, og samarbeid og sammenheng mellom barnehage og skole. Bokas målgruppe er studenter i førskolelærerutdanningen og alle som arbeider i og med barnehager i Norge. Hilde Dehnæs Hogsnes er høgskolelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Vestfold. Mona-Lisa Angell er redaktør for fagtidskriftet Barnehagefolk og magasinet Verktøykassa. Solveig Nordtømme er høgskolelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Vestfold. LES MINDRE Forlagets omtale Barnehagen har fått sin rettmessige status som en del av barns utdanning. Dette gir både muligheter og utfordringer. Læring er mer enn opplæring, og utdanning er mer enn undervisning. I barnehagen skal barn lære, leke og leve sine liv. Her blir barn tenkt, snakket og handlet fram. Det er all grunn til å fokusere på læringsliv i barnehagen. Fornyelse og utvikling er sentralt i barnehagesammenheng. Er det også noe i barnehagens tradisjon som er verneverdig? Arbeidet i barnehagen skal vurderes og dokumenteres. Hvem eier definisjonsmakten på barnehageområdet? Siktemålet med boka er å løfte fram barnehagens rolle og oppgave i møte med barn, barndommer og samfunnet for øvrig. Forfatterne oppfordrer til kritisk refleksjon over muligheter og utfordringer i barns læringsliv i barnehager, over politiske krav om medvirkning, likestilling, kulturelt mangfold, sosial utjevning, og samarbeid og sammenheng mellom barnehage og skole. Bokas målgruppe er studenter i førskolelærerutdanningen og alle som arbeider i og med barnehager i Norge. Hilde Dehnæs Hogsnes er høgskolelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Vestfold. Mona-Lisa Angell er redaktør for fagtidskriftet Barnehagefolk og magasinet Verktøykassa. Solveig Nordtømme er høgskolelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Vestfold.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.