Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Barnehagens rammeplan i praksis

    Barnehagens rammeplan i praksis

    Barnehagens rammeplan i praksis

    Barnehagens rammeplan i praksis (mange veier til dokumentasjon og kunnskap)

    Forfatter Cappelen akademisk

    (Unni Jernberg - Forfatter)

    Cappelen akademisk

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    469,- Nå 406,-

    ISBN:

    9788204142399

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2008

    Utgave:

    1

    Sider:

    198

    Vekt:

    571 gr

    Alder:

    Voksen

    Barnehagens rammeplan i praksis
    Cappelen akademisk
    9788204142399

    Haugenboks omtale:

    Boken viser ved eksempler og fortellinger hvordan ni svært forskjellige barnehagemiljøer kan beholde sin egenart. Den gir en gjennomgang av barnehagens egenart, historikk og rammer. Forfatterne redegjør også for et endret samfunns- og innholdsmandat som følge av at Norge fra 2003 ble innlemmet i FNs LES MER barnekonvensjon. Gjennom de barnehageansattes stemmer skildrer boka ulike måter å tolke, planlegging og dokumentere pedagogisk ståsted og kunnskapssyn - i tråd med dagens rammer og lovverk. Boken retter seg mot praktikere og studenter, og kan benyttes i tema-, praksis-, og prosjektperioder i førskolelærerutdanningen. Har litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Boken viser ved eksempler og fortellinger hvordan ni svært forskjellige barnehagemiljøer kan beholde sin egenart. Den gir en gjennomgang av barnehagens egenart, historikk og rammer. Forfatterne redegjør også for et endret samfunns- og innholdsmandat som følge av at Norge fra 2003 ble innlemmet i FNs barnekonvensjon. Gjennom de barnehageansattes stemmer skildrer boka ulike måter å tolke, planlegging og dokumentere pedagogisk ståsted og kunnskapssyn - i tråd med dagens rammer og lovverk. Boken retter seg mot praktikere og studenter, og kan benyttes i tema-, praksis-, og prosjektperioder i førskolelærerutdanningen. Har litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Denne boka viser at barnehager kan være så mangt! Rammeplanen stiller krav til barnehagen som lærende organisasjon, og forfatterne viser ved hvordan ni forskjellige barnehager kan beholde sin egenart. De gjør rede for et endret samfunns- og innholdsmandat som følge av at Norge fra 2003 ble LES MER innlemmet i FNs barnekonvensjon. Gjennom personalets stemmer skildrer boka mange fleksible måter å fortolke, planlegge og dokumentere pedagogisk ståsted og kunnskapssyn på i tråd med dagens rammer og lovverk. Boka retter seg til praktikere og studenter og kan nyttes i tema-, praksis- og prosjektperioder i førskolelærerutdanningen. Den henvender seg til alle som er opptatt av barnehagens egenart og møter barnehagen som en pedagogisk samfunnsinstitusjon. Forfatterne har fulgt barnehagens innhold tett de siste tjue årene gjennom oppsøkende journalistikk eller som prosjektleder og veileder for studenter. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boka viser at barnehager kan være så mangt! Rammeplanen stiller krav til barnehagen som lærende organisasjon, og forfatterne viser ved hvordan ni forskjellige barnehager kan beholde sin egenart. De gjør rede for et endret samfunns- og innholdsmandat som følge av at Norge fra 2003 ble innlemmet i FNs barnekonvensjon. Gjennom personalets stemmer skildrer boka mange fleksible måter å fortolke, planlegge og dokumentere pedagogisk ståsted og kunnskapssyn på i tråd med dagens rammer og lovverk. Boka retter seg til praktikere og studenter og kan nyttes i tema-, praksis- og prosjektperioder i førskolelærerutdanningen. Den henvender seg til alle som er opptatt av barnehagens egenart og møter barnehagen som en pedagogisk samfunnsinstitusjon. Forfatterne har fulgt barnehagens innhold tett de siste tjue årene gjennom oppsøkende journalistikk eller som prosjektleder og veileder for studenter.