Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Barnekulturens iscenesettelser 2

    Barnekulturens iscenesettelser 2

    Barnekulturens iscenesettelser 2

    Barnekulturens iscenesettelser 2 (dramaturgiske spiraler)

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    Forventes i salg 28.02.2017

    319,-

    ISBN:

    9788202471255

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2017

    Utgitt:

    2017

    Utgave:

    1

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Barnekulturens iscenesettelser (nr. 2)

    Barnekulturens iscenesettelser 2
    Cappelen Damm akademisk
    9788202471255

    Forlagets omtale:

    I denne andre boken skriver Guss om dramaturgisk komposisjon og gjensidig berikende spiralvirkninger mellom lek, teaterkunst og dramapraksiser for/med barn. Dette gjør hun ved, blant annet, å eksemplifisere uttrykksmessige paralleller mellom en barnehagegruppes spontane dramaturgiske grep i sin LES MER «late som»-lek og dramaturgiske grep i nyskapende samtidsteater. Disse grepene kombinerer Guss både i sitt konsept for en teaterhendelse for/med barn og i sine ideer for en progresjon i dramafaglige prosesser med barn. Bokens innsikt gir utgangspunkt for kunstnerisk interaktivitet med barn i barnehage- og småskolealder, i et dialogisk samvær på barns lekende premisser. LES MINDRE Forlagets omtale I denne andre boken skriver Guss om dramaturgisk komposisjon og gjensidig berikende spiralvirkninger mellom lek, teaterkunst og dramapraksiser for/med barn. Dette gjør hun ved, blant annet, å eksemplifisere uttrykksmessige paralleller mellom en barnehagegruppes spontane dramaturgiske grep i sin «late som»-lek og dramaturgiske grep i nyskapende samtidsteater. Disse grepene kombinerer Guss både i sitt konsept for en teaterhendelse for/med barn og i sine ideer for en progresjon i dramafaglige prosesser med barn. Bokens innsikt gir utgangspunkt for kunstnerisk interaktivitet med barn i barnehage- og småskolealder, i et dialogisk samvær på barns lekende premisser.