Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Barnekulturens iscenesettelser

    Barnekulturens iscenesettelser

    Barnekulturens iscenesettelser

    Barnekulturens iscenesettelser (lekens dynamiske verdener)

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    339,- Nå 293,-

    ISBN:

    9788202451400

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    184

    Vekt:

    447 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Barnekulturens iscenesettelser (nr. 1)

    Barnekulturens iscenesettelser
    Cappelen Damm akademisk
    9788202451400

    Forlagets omtale:

    Faith Gabrielle Guss har skrevet to bøker med fellestittelen Barnekulturens iscenesettelser. I denne første boken, Lekens dynamiske verdener, skriver hun om kunstfaglige aspekter ved barns «late-som-lek" som supplerer samfunnsfaglige perspektiver. Guss analyserer en mengde eksempler på en LES MER barnehagegruppes nysgjerrige, sanselige måter å være i verden på og å oppdage verden på; deres kroppslige, rytmiske og musiske formgivning og deres performative kommunikasjon av indre forestillinger. Hun viser hvordan barna, på lekens symboliserende formspråk, iscenesetter, utforsker og fortolker både seg selv, hverandre og omverdenen. Hennes forskningsfunn kan øke vår bevissthet om det siamesiske begrepsparet «lek og læring». LES MINDRE Forlagets omtale Faith Gabrielle Guss har skrevet to bøker med fellestittelen Barnekulturens iscenesettelser. I denne første boken, Lekens dynamiske verdener, skriver hun om kunstfaglige aspekter ved barns «late-som-lek" som supplerer samfunnsfaglige perspektiver. Guss analyserer en mengde eksempler på en barnehagegruppes nysgjerrige, sanselige måter å være i verden på og å oppdage verden på; deres kroppslige, rytmiske og musiske formgivning og deres performative kommunikasjon av indre forestillinger. Hun viser hvordan barna, på lekens symboliserende formspråk, iscenesetter, utforsker og fortolker både seg selv, hverandre og omverdenen. Hennes forskningsfunn kan øke vår bevissthet om det siamesiske begrepsparet «lek og læring».