Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Barns undring

Barns undring

Barns undring

Barns undring

Forfatter Fagbokforl.

På lager - sendes nå ( 3 stk. )

339,- Nå 290,-

ISBN:

9788245009088

Forlag:

Fagbokforl.

Trykkeår:

2013

Utgitt:

2013

Utgave:

1

Sider:

212

Vekt:

412 gr

Alder:

Voksen

Barns undring
Fagbokforl.
9788245009088

Forlagets omtale:

Etterspør voksne barns tanker? «Rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver» vektlegger barns undring og tenkning i en rekke sammenhenger, ikke minst hva barns rett til medvirkning angår. Likevel er barns undring lite omtalt i barnehagesammenheng. Denne boka trekker frem barns tanker om livet og LES MER drøfter hvorfor det er viktig å fokusere på barns undring og livstolkning i barnehagen. Forfatteren setter fokus på den barnlige undringens manifestasjoner og innhold, og på undringens betydning for barns tilværelse og dannelsesprosesser. I boka drøftes hvordan voksne kan komme det undrende barnet i møte og bidra til å utvikle filosofiske praksiser og undringsfylte miljøer i barnehagen. Forfatteren tar til orde for en nærhetsetisk tenkning, der barnets eksistens og barns og voksnes sameksistens har en sentral plass. Barns undring retter seg primært mot studenter i barnehagelærerutdanningen samt mot barnehagelærere. Hilde Merete Amundsen er høgskolelektor i pedagogikk ved Dronning Mauds Minne Høgskole i Trondheim og stipendiat ved NTNU. Hun er opprinnelig førskolelærer og har arbeidet mange år i barnehage. Amundsens forskningsinteresse er pedagogisk filosofi. Hun har tidligere publisert artikler og bokkapitler knyttet til feltet, blant annet Den filosofiske praksis i møte med barn rom for undring, dialog og ettertanke (2008), Dannelsens topologi (2011) og Danning til livet et fortolkende prosjekt (2013). LES MINDRE Forlagets omtale Etterspør voksne barns tanker? «Rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver» vektlegger barns undring og tenkning i en rekke sammenhenger, ikke minst hva barns rett til medvirkning angår. Likevel er barns undring lite omtalt i barnehagesammenheng. Denne boka trekker frem barns tanker om livet og drøfter hvorfor det er viktig å fokusere på barns undring og livstolkning i barnehagen. Forfatteren setter fokus på den barnlige undringens manifestasjoner og innhold, og på undringens betydning for barns tilværelse og dannelsesprosesser. I boka drøftes hvordan voksne kan komme det undrende barnet i møte og bidra til å utvikle filosofiske praksiser og undringsfylte miljøer i barnehagen. Forfatteren tar til orde for en nærhetsetisk tenkning, der barnets eksistens og barns og voksnes sameksistens har en sentral plass. Barns undring retter seg primært mot studenter i barnehagelærerutdanningen samt mot barnehagelærere. Hilde Merete Amundsen er høgskolelektor i pedagogikk ved Dronning Mauds Minne Høgskole i Trondheim og stipendiat ved NTNU. Hun er opprinnelig førskolelærer og har arbeidet mange år i barnehage. Amundsens forskningsinteresse er pedagogisk filosofi. Hun har tidligere publisert artikler og bokkapitler knyttet til feltet, blant annet Den filosofiske praksis i møte med barn rom for undring, dialog og ettertanke (2008), Dannelsens topologi (2011) og Danning til livet et fortolkende prosjekt (2013).

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.