Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Begynneropplæring i en sammensatt tekstkultur

    Begynneropplæring i en sammensatt tekstkultur

    Begynneropplæring i en sammensatt tekstkultur

    Begynneropplæring i en sammensatt tekstkultur

    Forfatter Høyskoleforl.

    (Magnhild Vollan - Forfatter)

    Høyskoleforl.

    Levering 2-6 dager

    459,- Nå 397,-

    ISBN:

    9788276348811

    Forlag:

    Høyskoleforl.

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    240

    Vekt:

    459 gr

    Alder:

    Voksen

    Begynneropplæring i en sammensatt tekstkultur
    Høyskoleforl.
    9788276348811

    Haugenboks omtale:

    Boka følger en gruppe elever gjennom de to første skoleårene. De ser på barnas møte med ulike tekster og på hvordan klasserommet skaper et miljø for slike teksthendinger. Forfatterne drøfter hvilken tekstkompetanse elevene bør utvikle i skolen. Har register og litteraturliste. Haugenboks omtale Boka følger en gruppe elever gjennom de to første skoleårene. De ser på barnas møte med ulike tekster og på hvordan klasserommet skaper et miljø for slike teksthendinger. Forfatterne drøfter hvilken tekstkompetanse elevene bør utvikle i skolen. Har register og litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Elevene som begynner på skolen i dag, skal utrustes til å orientere seg i et samfunn vi bare aner konturene av. Hva slags tekster vil de møte i 2050, når de står midt i arbeidslivet? I boka Begynneropplæring i en sammensatt tekstkultur følger forfatterne ei gruppe elever gjennom de to første LES MER skoleårene. De ser på barnas møte med tekster av ulike slag og på hvordan klasserommet skaper et miljø for slike teksthendinger. De følger flere grupper av elever på 2. trinn gjennom ulike arbeidsoppgaver der de leser og skaper tekster. Og de analyserer et bredt utvalg av læremidler til bruk både i og utenfor skolen. Forfatterne drøfter hvilken tekstkompetanse elevene bør utvikle i skolen. De viser eksempler på en tekstkompetanse for dagens og framtidas uttrykksformer, som ikke går på bekostning av de klassiske ferdighetene i å lese og skrive. Boka passer for studenter ved grunnskolelærerutdanninga, lærere og lærerutdannere. LES MINDRE Forlagets omtale Elevene som begynner på skolen i dag, skal utrustes til å orientere seg i et samfunn vi bare aner konturene av. Hva slags tekster vil de møte i 2050, når de står midt i arbeidslivet? I boka Begynneropplæring i en sammensatt tekstkultur følger forfatterne ei gruppe elever gjennom de to første skoleårene. De ser på barnas møte med tekster av ulike slag og på hvordan klasserommet skaper et miljø for slike teksthendinger. De følger flere grupper av elever på 2. trinn gjennom ulike arbeidsoppgaver der de leser og skaper tekster. Og de analyserer et bredt utvalg av læremidler til bruk både i og utenfor skolen. Forfatterne drøfter hvilken tekstkompetanse elevene bør utvikle i skolen. De viser eksempler på en tekstkompetanse for dagens og framtidas uttrykksformer, som ikke går på bekostning av de klassiske ferdighetene i å lese og skrive. Boka passer for studenter ved grunnskolelærerutdanninga, lærere og lærerutdannere.