Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Bli en bedre skoleleder

Bli en bedre skoleleder

Bli en bedre skoleleder

Bli en bedre skoleleder (gruppecoaching som verktøy)

Forfatter Universitetsforl.

På lager - sendes nå ( 2 stk. )

299,- Nå 256,-

ISBN:

9788215027562

Forlag:

Universitetsforl.

Trykkeår:

2016

Utgitt:

2016

Utgave:

1

Sider:

172

Vekt:

317 gr

Alder:

Voksen

Bli en bedre skoleleder
Universitetsforl.
9788215027562

Forlagets omtale:

Forfatteren viser i denne boka hvordan gruppecoaching kan bidra til at ledere får økt selvinnsikt og selvbevissthet, noe som igjen kan gi motivasjon og trygghet til stadig å utvikle sin lederpraksis. Formålet med boka er å presentere gruppecoaching som et verktøy i lederutvikling. Boka er ingen LES MER oppskriftsbok, men en forskningsbasert tilnærming til hvordan en kan arbeide for å utvikle lederkompetanse gjennom en strukturert kollegabasert læringsprosess. Boka belyser gruppecoaching av skoleledere fra tre perspektiver: et teoretisk perspektiv introduserer forskningen på feltet, et metodisk perspektiv setter gruppecoaching inn i en praktisk ramme, og det tredje perspektivet tar for seg praksisfortellinger som viser hvordan prosessen i gruppecoachingen kan foregå. Coaching av skoleledere er et forholdsvis nytt fenomen.Forfatteren viser hvordan vi kan gjøre begrepet til vårt eget og hvordan coaching kan være et kraftfullt verktøy i skolelederes læring. Målgruppa for boka er alle som er opptatt av lederutvikling i utdanningssektoren, og alle som driver med lederutvikling, både i offentlig og privat sektor. LES MINDRE Forlagets omtale Forfatteren viser i denne boka hvordan gruppecoaching kan bidra til at ledere får økt selvinnsikt og selvbevissthet, noe som igjen kan gi motivasjon og trygghet til stadig å utvikle sin lederpraksis. Formålet med boka er å presentere gruppecoaching som et verktøy i lederutvikling. Boka er ingen oppskriftsbok, men en forskningsbasert tilnærming til hvordan en kan arbeide for å utvikle lederkompetanse gjennom en strukturert kollegabasert læringsprosess. Boka belyser gruppecoaching av skoleledere fra tre perspektiver: et teoretisk perspektiv introduserer forskningen på feltet, et metodisk perspektiv setter gruppecoaching inn i en praktisk ramme, og det tredje perspektivet tar for seg praksisfortellinger som viser hvordan prosessen i gruppecoachingen kan foregå. Coaching av skoleledere er et forholdsvis nytt fenomen.Forfatteren viser hvordan vi kan gjøre begrepet til vårt eget og hvordan coaching kan være et kraftfullt verktøy i skolelederes læring. Målgruppa for boka er alle som er opptatt av lederutvikling i utdanningssektoren, og alle som driver med lederutvikling, både i offentlig og privat sektor.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.