Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Bli en bedre skoleleder

    Bli en bedre skoleleder

    Bli en bedre skoleleder

    Bli en bedre skoleleder (gruppecoaching som verktøy)

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    299,-

    ISBN:

    9788215027562

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2016

    Utgave:

    1

    Sider:

    172

    Vekt:

    317 gr

    Alder:

    Voksen

    Bli en bedre skoleleder
    Universitetsforl.
    9788215027562

    Forlagets omtale:

    Forfatteren viser i denne boka hvordan gruppecoaching kan bidra til at ledere får økt selvinnsikt og selvbevissthet, noe som igjen kan gi motivasjon og trygghet til stadig å utvikle sin lederpraksis. Formålet med boka er å presentere gruppecoaching som et verktøy i lederutvikling. Boka er ingen LES MER oppskriftsbok, men en forskningsbasert tilnærming til hvordan en kan arbeide for å utvikle lederkompetanse gjennom en strukturert kollegabasert læringsprosess. Boka belyser gruppecoaching av skoleledere fra tre perspektiver: et teoretisk perspektiv introduserer forskningen på feltet, et metodisk perspektiv setter gruppecoaching inn i en praktisk ramme, og det tredje perspektivet tar for seg praksisfortellinger som viser hvordan prosessen i gruppecoachingen kan foregå. Coaching av skoleledere er et forholdsvis nytt fenomen.Forfatteren viser hvordan vi kan gjøre begrepet til vårt eget og hvordan coaching kan være et kraftfullt verktøy i skolelederes læring. Målgruppa for boka er alle som er opptatt av lederutvikling i utdanningssektoren, og alle som driver med lederutvikling, både i offentlig og privat sektor. LES MINDRE Forlagets omtale Forfatteren viser i denne boka hvordan gruppecoaching kan bidra til at ledere får økt selvinnsikt og selvbevissthet, noe som igjen kan gi motivasjon og trygghet til stadig å utvikle sin lederpraksis. Formålet med boka er å presentere gruppecoaching som et verktøy i lederutvikling. Boka er ingen oppskriftsbok, men en forskningsbasert tilnærming til hvordan en kan arbeide for å utvikle lederkompetanse gjennom en strukturert kollegabasert læringsprosess. Boka belyser gruppecoaching av skoleledere fra tre perspektiver: et teoretisk perspektiv introduserer forskningen på feltet, et metodisk perspektiv setter gruppecoaching inn i en praktisk ramme, og det tredje perspektivet tar for seg praksisfortellinger som viser hvordan prosessen i gruppecoachingen kan foregå. Coaching av skoleledere er et forholdsvis nytt fenomen.Forfatteren viser hvordan vi kan gjøre begrepet til vårt eget og hvordan coaching kan være et kraftfullt verktøy i skolelederes læring. Målgruppa for boka er alle som er opptatt av lederutvikling i utdanningssektoren, og alle som driver med lederutvikling, både i offentlig og privat sektor.