Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Bortenfor skillet mellom teori og praksis

    Bortenfor skillet mellom teori og praksis

    Bortenfor skillet mellom teori og praksis

    Bortenfor skillet mellom teori og praksis (en introduksjon til intra-aktiv pedagogikk i barnehagefeltet)

    Forfatter Fagbokforl.

    (Ane Sjøbu - Oversetter)

    Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    349,- Nå 302,-

    ISBN:

    9788245009514

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    205

    Vekt:

    397 gr

    Alder:

    Voksen

    Bortenfor skillet mellom teori og praksis
    Fagbokforl.
    9788245009514

    Forlagets omtale:

    Boken handler om pedagogisk dokumentasjon som verktøy for læring og omdanning. Basert på banebrytende forskning presenteres nye tanker om læring i barnehagen med vekt på fysiske gjenstanders og artefakters kraft og rolle. Med utgangspunkt i teorier fra feministen Karen Barad og filosofene Gilles LES MER Deleuze og Félix Guattari gir boken eksempler på hvordan blyant, papir, leire og konstruksjonsmaterialer kan tolkes som aktive, handlende aktører og dermed utfordrer motsetninger som teori-praksis og sinn-kropp. Boken gir praktiske eksempler på intra-aktiv pedagogikk. Noen eksempler: Nabolaget utforskes gjennom tegninger og konstruksjoner på gulvet. Matematiske sammenhenger utforskes ved bruk av dans, musikk og egen kropp. Barn og voksne bruker pedagogisk dokumentasjon til å forstå sin egen læring og kritisere dominerende tenkning og praksis. Hillevi Lenz Taguchi er dosent og universitetslektor ved Pedagogiska institutionen, Stockholms universitet. LES MINDRE Forlagets omtale Boken handler om pedagogisk dokumentasjon som verktøy for læring og omdanning. Basert på banebrytende forskning presenteres nye tanker om læring i barnehagen med vekt på fysiske gjenstanders og artefakters kraft og rolle. Med utgangspunkt i teorier fra feministen Karen Barad og filosofene Gilles Deleuze og Félix Guattari gir boken eksempler på hvordan blyant, papir, leire og konstruksjonsmaterialer kan tolkes som aktive, handlende aktører og dermed utfordrer motsetninger som teori-praksis og sinn-kropp. Boken gir praktiske eksempler på intra-aktiv pedagogikk. Noen eksempler: Nabolaget utforskes gjennom tegninger og konstruksjoner på gulvet. Matematiske sammenhenger utforskes ved bruk av dans, musikk og egen kropp. Barn og voksne bruker pedagogisk dokumentasjon til å forstå sin egen læring og kritisere dominerende tenkning og praksis. Hillevi Lenz Taguchi er dosent og universitetslektor ved Pedagogiska institutionen, Stockholms universitet.