Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Dannelse i skole og lærerutdanning

    Dannelse i skole og lærerutdanning

    Dannelse i skole og lærerutdanning

    Dannelse i skole og lærerutdanning

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    459,- Nå 397,-

    ISBN:

    9788215017815

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    206

    Vekt:

    450 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Dannelse i skole og lærerutdanning
    Universitetsforl.
    9788215017815

    Haugenboks omtale:

    Boka tar for seg lærerutdanningens to målsettinger: å bidra til lærerstudentens dannelse og å sette den fremtidige læreren i stand til å bidra til elevenes dannelse. Den består av tre deler: første del utforsker dannelsesbegrepet, hoveddelen diskuterer dannelse i sentrale fag, og siste del peker på LES MER utfordringer lærerutdanningen står overfor. Med litteraturlister. LES MINDRE Haugenboks omtale Boka tar for seg lærerutdanningens to målsettinger: å bidra til lærerstudentens dannelse og å sette den fremtidige læreren i stand til å bidra til elevenes dannelse. Den består av tre deler: første del utforsker dannelsesbegrepet, hoveddelen diskuterer dannelse i sentrale fag, og siste del peker på utfordringer lærerutdanningen står overfor. Med litteraturlister.

    Forlagets omtale:

    All lærerutdanning har to målsettinger: Å bidra til lærerstudentens dannelse - som yrkesutøver, menneske og samfunnsborger - og å sette den framtidige læreren i stand til å stimulere elevene i deres dannelsesprosess gjennom forståelse og kunnskap. Med sin kombinasjon av et teoretisk og et metodisk LES MER perspektiv skiller boka seg godt ut i "dannelseslitteraturen". Den består av tre deler: En introduksjonsdel som utforsker dannelsesbegrepet, en hoveddel som ser på dannelse i sentrale fag og temaer i lærerutdanningen og en oppsummering over utfordringer i lærerutdanningen. Boka er først og fremst skrevet for studenter i den nye lærerutdanningen og med tanke på den 5-årige masterutdanningen for lærere. Også studenter i veilederutdanninger vil ha nytte av å lese boka. Siden boka har kommende lærere i grunnskolen som lesere, er innholdet også egnet for skoleledere. Boka viser hvordan dannelse kan tas opp i mange fag, og de didaktiske eksemplene i de ulike tekstene er ment å ha overføringsverdi til andre fag. LES MINDRE Forlagets omtale All lærerutdanning har to målsettinger: Å bidra til lærerstudentens dannelse - som yrkesutøver, menneske og samfunnsborger - og å sette den framtidige læreren i stand til å stimulere elevene i deres dannelsesprosess gjennom forståelse og kunnskap. Med sin kombinasjon av et teoretisk og et metodisk perspektiv skiller boka seg godt ut i "dannelseslitteraturen". Den består av tre deler: En introduksjonsdel som utforsker dannelsesbegrepet, en hoveddel som ser på dannelse i sentrale fag og temaer i lærerutdanningen og en oppsummering over utfordringer i lærerutdanningen. Boka er først og fremst skrevet for studenter i den nye lærerutdanningen og med tanke på den 5-årige masterutdanningen for lærere. Også studenter i veilederutdanninger vil ha nytte av å lese boka. Siden boka har kommende lærere i grunnskolen som lesere, er innholdet også egnet for skoleledere. Boka viser hvordan dannelse kan tas opp i mange fag, og de didaktiske eksemplene i de ulike tekstene er ment å ha overføringsverdi til andre fag.

    Emner: Pedagogikk