Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Dannelse som oppbyggelse

    Dannelse som oppbyggelse

    Dannelse som oppbyggelse

    Dannelse som oppbyggelse

    Forfatter Norsk pedagogisk forl.

    Levering 2-12 dager

    329,- Nå 285,-

    ISBN:

    9788299856324

    Forlag:

    Norsk pedagogisk forl.

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    371

    Alder:

    Voksen

    Dannelse som oppbyggelse
    Norsk pedagogisk forl.
    9788299856324

    Haugenboks omtale:

    Forfatteren argumenterer her for at subjektivismen, eksistensialismen eller den ontologiske hermeneutikk bør bli premissleverandørene innenfor pedagogikken og det å drive dannelsesinstitusjoner, og slik fokusere på verdier som kan gi barn og ungdommer som er gode mennesker fremfor gode produsenter. LES MER Har litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Forfatteren argumenterer her for at subjektivismen, eksistensialismen eller den ontologiske hermeneutikk bør bli premissleverandørene innenfor pedagogikken og det å drive dannelsesinstitusjoner, og slik fokusere på verdier som kan gi barn og ungdommer som er gode mennesker fremfor gode produsenter. Har litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Denne boken omkring dannelse representerer en reaksjonær stemme innenfor dagens dannelsesdiskurs. Boken hevder vi igjen må børste støvet av fortidens tankekraft i tradisjonen etter Konfutse (551-479 f.Kr.), Aristoteles (384-322 f.Kr.), Kant (1724-1804), Hegel (1770-1831), Kierkegaard (1813-1855), LES MER Nietzsche (1844-1900) og Gadamer (1900-2002). Subjektivismen, eksistensialismen eller den ontologiske hermeneutikk bør igjen bli premissleverandørene innenfor pedagogikken og innenfor det å drive dannelsesinstitusjoner. De siste års stortingsmeldinger omkring barnehage og skole omtaler barna i dette landet med finansielle termer som investering, avkastning og produsenter. Våre dannelsesinstitusjoner bør igjen begynne å se på barna som verdifulle uavhengig av deres fremtidige produksjonspotensial. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boken omkring dannelse representerer en reaksjonær stemme innenfor dagens dannelsesdiskurs. Boken hevder vi igjen må børste støvet av fortidens tankekraft i tradisjonen etter Konfutse (551-479 f.Kr.), Aristoteles (384-322 f.Kr.), Kant (1724-1804), Hegel (1770-1831), Kierkegaard (1813-1855), Nietzsche (1844-1900) og Gadamer (1900-2002). Subjektivismen, eksistensialismen eller den ontologiske hermeneutikk bør igjen bli premissleverandørene innenfor pedagogikken og innenfor det å drive dannelsesinstitusjoner. De siste års stortingsmeldinger omkring barnehage og skole omtaler barna i dette landet med finansielle termer som investering, avkastning og produsenter. Våre dannelsesinstitusjoner bør igjen begynne å se på barna som verdifulle uavhengig av deres fremtidige produksjonspotensial.

    Emner: Pedagogikk Etikk