Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Demokrati på timeplanen

    Demokrati på timeplanen

    Demokrati på timeplanen

    Demokrati på timeplanen

    Forfatter Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    279,- Nå 241,-

    ISBN:

    9788245010657

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2011

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    157

    Vekt:

    313 gr

    Alder:

    Voksen

    Demokrati på timeplanen
    Fagbokforl.
    9788245010657

    Forlagets omtale:

    Hva er demokratisk medborgerskap, og hvordan kan begrepet forstås i en pedagogisk sammenheng? Hvordan kan opplæringen i skolen tilrettelegges for at den kan bidra til å styrke elevenes demokratiske kompetanse og forberede dem til å delta som aktive demokratiske medborgere i samfunnet? LES MER Utgangspunktet for boken er en undersøkelse av Kunnskapsløftet og de politiske ambisjonene samfunnet har formulert for skolen som en demokratisk opplæringsinstitusjon. Teksten tar for seg både teoretiske tilnærminger til demokratiet og i praktiske forslag til opplæring som skal fremme demokratisk medborgerskap. Forfatteren diskuterer også hvordan formålsparagrafens intensjoner kan realiseres gjennom opplæringen. Janicke Heldal Stray er forsker ved Institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo. LES MINDRE Forlagets omtale Hva er demokratisk medborgerskap, og hvordan kan begrepet forstås i en pedagogisk sammenheng? Hvordan kan opplæringen i skolen tilrettelegges for at den kan bidra til å styrke elevenes demokratiske kompetanse og forberede dem til å delta som aktive demokratiske medborgere i samfunnet? Utgangspunktet for boken er en undersøkelse av Kunnskapsløftet og de politiske ambisjonene samfunnet har formulert for skolen som en demokratisk opplæringsinstitusjon. Teksten tar for seg både teoretiske tilnærminger til demokratiet og i praktiske forslag til opplæring som skal fremme demokratisk medborgerskap. Forfatteren diskuterer også hvordan formålsparagrafens intensjoner kan realiseres gjennom opplæringen. Janicke Heldal Stray er forsker ved Institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo.