Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Demokrati på timeplanen

    Demokrati på timeplanen

    Demokrati på timeplanen

    Demokrati på timeplanen

    Forfatter Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 5 stk. )

    289,- Nå 247,-

    ISBN:

    9788245010657

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2011

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    157

    Vekt:

    313 gr

    Alder:

    Voksen

    Demokrati på timeplanen
    Fagbokforl.
    9788245010657

    Forlagets omtale:

    Hva er demokratisk medborgerskap, og hvordan kan begrepet forstås i en pedagogisk sammenheng? Hvordan kan opplæringen i skolen tilrettelegges for at den kan bidra til å styrke elevenes demokratiske kompetanse og forberede dem til å delta som aktive demokratiske medborgere i samfunnet? Denne LES MER boken undersøker nettopp disse spørsmålene. Utgangspunktet for boken er en undersøkelse av Kunnskapsløftet og de politiske ambisjonene samfunnet har formulert for skolen som en demokratisk opplæringsinstitusjon. Teksten tar utgangspunkt både i teoretiske tilnærminger til demokratiet og i praktiske forslag til opplæring som skal fremme demokratisk medborgerskap. Forfatteren diskuterer også forholdet mellom skole og demokrati og hvordan formålsparagrafens intensjoner kan realiseres gjennom opplæringen. Janicke Heldal Stray er forsker ved Institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo. Boken er en bearbeidet og utvidet versjon av forfatterens PhD-avhandling i pedagogikk ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo. LES MINDRE Forlagets omtale Hva er demokratisk medborgerskap, og hvordan kan begrepet forstås i en pedagogisk sammenheng? Hvordan kan opplæringen i skolen tilrettelegges for at den kan bidra til å styrke elevenes demokratiske kompetanse og forberede dem til å delta som aktive demokratiske medborgere i samfunnet? Denne boken undersøker nettopp disse spørsmålene. Utgangspunktet for boken er en undersøkelse av Kunnskapsløftet og de politiske ambisjonene samfunnet har formulert for skolen som en demokratisk opplæringsinstitusjon. Teksten tar utgangspunkt både i teoretiske tilnærminger til demokratiet og i praktiske forslag til opplæring som skal fremme demokratisk medborgerskap. Forfatteren diskuterer også forholdet mellom skole og demokrati og hvordan formålsparagrafens intensjoner kan realiseres gjennom opplæringen. Janicke Heldal Stray er forsker ved Institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo. Boken er en bearbeidet og utvidet versjon av forfatterens PhD-avhandling i pedagogikk ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.