Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Demokratisk medborgerskap i skolen

Demokratisk medborgerskap i skolen

Demokratisk medborgerskap i skolen

Demokratisk medborgerskap i skolen

På lager - sendes nå ( 3 stk. )

385,- Nå 329,-

ISBN:

9788245012729

Forlag:

Fagbokforl.

Trykkeår:

2012

Utgitt:

2012

Utgave:

1

Sider:

256

Vekt:

492 gr

Alder:

Voksen

Demokratisk medborgerskap i skolen
Fagbokforl.
9788245012729

Forlagets omtale:

I 2011 ble betydningen av demokratisk oppdragelse synliggjort gjennom to hendelser. Den første handler om tragedien som rammet Norge da en høyreekstremist angrep en demokratisk politisk ungdomsorganisasjon 22. juli. Den andre hendelsen er arbeidet med Ungdommens maktutredning som konkluderte med å LES MER foreslå demokrati som et eget fag i skolen. I denne boka diskuterer en rekke forfattere med ulik faglig bakgrunn hvordan demokratisk medborgerskap kan innføres og gjennomføres i en norsk skole. Forfatterne presenterer politiske, didaktiske, flerkulturelle og kommunikative tilnærminger, og legger fram flere konkrete forslag til hvordan demokratisk medborgerskap i skolen kan styrkes og videreutvikles. Kjell Lars Berge er professor i tekstvitenskap ved Universitetet i Oslo. Han er professor II i literacy ved Universitetet i Stavanger. Berge har lenge jobbet med å utvikle og forske på skriving i skolen. Han har også arbeidet med å utvikle politisk retorikk som et forskningsfelt i Norge og Norden. Janicke Heldal Stray er forsker ved Institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo. Stray har doktorgrad fra Pedagogisk forskningsinstitutt ved Universitetet i Oslo om demokrati i skolen. Hun er forfatter av boka Demokrati på timeplanen (Fagbokforlaget 2010). LES MINDRE Forlagets omtale I 2011 ble betydningen av demokratisk oppdragelse synliggjort gjennom to hendelser. Den første handler om tragedien som rammet Norge da en høyreekstremist angrep en demokratisk politisk ungdomsorganisasjon 22. juli. Den andre hendelsen er arbeidet med Ungdommens maktutredning som konkluderte med å foreslå demokrati som et eget fag i skolen. I denne boka diskuterer en rekke forfattere med ulik faglig bakgrunn hvordan demokratisk medborgerskap kan innføres og gjennomføres i en norsk skole. Forfatterne presenterer politiske, didaktiske, flerkulturelle og kommunikative tilnærminger, og legger fram flere konkrete forslag til hvordan demokratisk medborgerskap i skolen kan styrkes og videreutvikles. Kjell Lars Berge er professor i tekstvitenskap ved Universitetet i Oslo. Han er professor II i literacy ved Universitetet i Stavanger. Berge har lenge jobbet med å utvikle og forske på skriving i skolen. Han har også arbeidet med å utvikle politisk retorikk som et forskningsfelt i Norge og Norden. Janicke Heldal Stray er forsker ved Institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo. Stray har doktorgrad fra Pedagogisk forskningsinstitutt ved Universitetet i Oslo om demokrati i skolen. Hun er forfatter av boka Demokrati på timeplanen (Fagbokforlaget 2010).

Emner: Demokrati Skolen

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.