Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Den andre leseopplæringa

    Den andre leseopplæringa

    Den andre leseopplæringa

    Den andre leseopplæringa (utvikling av lesekompetanse hos barn og unge)

    Forfatter Universitetsforl.

    (Elise Seip Tønnessen - Forfatter)

    Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 5 stk. )

    409,- Nå 354,-

    ISBN:

    9788215020488

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    2

    Sider:

    221

    Vekt:

    474 gr

    Alder:

    Voksen

    Den andre leseopplæringa
    Universitetsforl.
    9788215020488

    Haugenboks omtale:

    Den første lese- og skriveopplæringa har stått i fokus gjennom lang tid, men den andre leseopplæringa er like viktig for at barn og unge skal få fullt utbytte av sitt liv i tekstenes verden. En fullt utviklet tekstkompetanse innebærer også å kunne lese for eksempel bilder i ulike medier og interakti LES MER ve tekster på skjerm. Lesing er en kilde til opplevelser og glede, men også en viktig forutsetning for læring. Boka er ment for pedagoger i førskole- og læreryrket. Har register og litteraturlister. LES MINDRE Haugenboks omtale Den første lese- og skriveopplæringa har stått i fokus gjennom lang tid, men den andre leseopplæringa er like viktig for at barn og unge skal få fullt utbytte av sitt liv i tekstenes verden. En fullt utviklet tekstkompetanse innebærer også å kunne lese for eksempel bilder i ulike medier og interaktive tekster på skjerm. Lesing er en kilde til opplevelser og glede, men også en viktig forutsetning for læring. Boka er ment for pedagoger i førskole- og læreryrket. Har register og litteraturlister.

    Forlagets omtale:

    Hva slags leseopplæring trenger barn og unge for å kunne bli lesekompetente? Når grunnskolelærerutdanningen nå er delt inn i to ulike løp, har denne boka fått ny aktualitet. Ikke bare er målgruppen 5.-10. trinn blitt enda tydeligere, men vi vet også at betydningen av den andre leseopplæringa har LES MER blitt større. Lesing, enten i bok eller på skjerm, er en forutsetning for å kunne tilegne seg annen kunnskap og andre ferdigheter. Boka formidler nyere fagstoff om barns lesing i ulike sjangre og medier, både teoretisk og anvendt. Andre utgave av denne boka er revidert og oppdatert på læreplan, kartleggingsprøver og PISA-resultater. Den består av to deler, en med fokus på teoretiske begreper og en med fokus på praksis med tekster, kompetanse og formidling. Kapitlene belyser teoretiske, tekstlige og pedagogiske perspektiver på barns resepsjon og utvikling av språk- og tekstkompetanse. Boka består av alle kapitlene fra første utgave, og samtlige har blitt revidert. LES MINDRE Forlagets omtale Hva slags leseopplæring trenger barn og unge for å kunne bli lesekompetente? Når grunnskolelærerutdanningen nå er delt inn i to ulike løp, har denne boka fått ny aktualitet. Ikke bare er målgruppen 5.-10. trinn blitt enda tydeligere, men vi vet også at betydningen av den andre leseopplæringa har blitt større. Lesing, enten i bok eller på skjerm, er en forutsetning for å kunne tilegne seg annen kunnskap og andre ferdigheter. Boka formidler nyere fagstoff om barns lesing i ulike sjangre og medier, både teoretisk og anvendt. Andre utgave av denne boka er revidert og oppdatert på læreplan, kartleggingsprøver og PISA-resultater. Den består av to deler, en med fokus på teoretiske begreper og en med fokus på praksis med tekster, kompetanse og formidling. Kapitlene belyser teoretiske, tekstlige og pedagogiske perspektiver på barns resepsjon og utvikling av språk- og tekstkompetanse. Boka består av alle kapitlene fra første utgave, og samtlige har blitt revidert.