Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Den brysomme profesjonaliteten

Den brysomme profesjonaliteten

Den brysomme profesjonaliteten

Den brysomme profesjonaliteten (om skjønnsutøvelse og styring)

Forfatter Universitetsforl.

(Vidar Raugland - Forfatter)

Universitetsforl.

Forventes i salg 29.09.2017

299,-

ISBN:

9788215027302

Forlag:

Universitetsforl.

Trykkeår:

2017

Utgitt:

2017

Utgave:

1

Alder:

Voksen

Den brysomme profesjonaliteten
Universitetsforl.
9788215027302

Forlagets omtale:

Hvorfor er det viktig å legge bedre til rette for læreres skjønnsutøvelse? Hvordan kan ledere bidra til å skape god skjønnsutøvelse i barnehage og skole? Hvor langt strekker arbeidsgivers styringsrett seg i møte med profesjonsskjønnet?Denne boken handler både om profesjonsyrkenes skjønnsutøvelse i LES MER barnehage og skole og om ledernes ansvar for tilrettelegging. Forfatternes intensjoner er å gi innsikt i lærernes rett og plikt til å utøve skjønn i sin hverdag. For å kvalitetssikre skjønnet viser forfatterne at det bør stå i en faglig og kollegial sammenheng, i en løpende, lederinitiert kollokviegruppe. Det vil både være utviklende for den enkelte som skal utvise skjønn, og for alle andre deltagere i gruppen. Boken henvender seg til lærere, ledere og tillitsvalgte i barnehage og skole, og studenter og lærere innenfor lærerutdanningene. Den har også viktige budskap til alle som er opptatt av utdanning og god profesjonsutøvelse, enten de har et politisk, administrativt eller juridisk utgangspunkt. LES MINDRE Forlagets omtale Hvorfor er det viktig å legge bedre til rette for læreres skjønnsutøvelse? Hvordan kan ledere bidra til å skape god skjønnsutøvelse i barnehage og skole? Hvor langt strekker arbeidsgivers styringsrett seg i møte med profesjonsskjønnet?Denne boken handler både om profesjonsyrkenes skjønnsutøvelse i barnehage og skole og om ledernes ansvar for tilrettelegging. Forfatternes intensjoner er å gi innsikt i lærernes rett og plikt til å utøve skjønn i sin hverdag. For å kvalitetssikre skjønnet viser forfatterne at det bør stå i en faglig og kollegial sammenheng, i en løpende, lederinitiert kollokviegruppe. Det vil både være utviklende for den enkelte som skal utvise skjønn, og for alle andre deltagere i gruppen. Boken henvender seg til lærere, ledere og tillitsvalgte i barnehage og skole, og studenter og lærere innenfor lærerutdanningene. Den har også viktige budskap til alle som er opptatt av utdanning og god profesjonsutøvelse, enten de har et politisk, administrativt eller juridisk utgangspunkt.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.