Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Den digitale lærergenerasjonen

    Den digitale lærergenerasjonen

    Den digitale lærergenerasjonen

    Den digitale lærergenerasjonen (utfordringer og muligheter)

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    399,-

    ISBN:

    9788205487673

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2016

    Utgave:

    1

    Sider:

    242

    Vekt:

    462 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Den digitale lærergenerasjonen
    Gyldendal akademisk
    9788205487673

    Forlagets omtale:

    I Den digitale lærergenerasjonen spør forfatterne hvorfor det ser ut til å være vanskelig å endre undervisningsmønster i tråd med ønsker fra skiftende politiske myndigheter og skiftende teoriparadigmer. Forfatterne setter søkelyset på kompleksiteten i lærerrollen og i undervisning og viser at LES MER nettopp denne kompleksiteten kan bidra til at teknologien brukes mindre enn forventet. For den som ikke kjenner læreryrket fra innsiden, kan det virke enkelt å skape god undervisning. Tanker, verdier, holdninger og etiske vurderinger som ligger til grunn, er usynlige. Det samme er relasjonsbygging og kommunikasjon. Dette er forhold som blir utfordret og endret når lærere skal planlegge, gjennomføre og evaluere egen teknologistøttet undervisning. I denne boka - som ikke er ment som et innlegg i debatten for eller mot teknologi i skolen - blir de nye mulighetene som teknologien tilbyr undervisningen, framhevet og vektlagt.. - Hvorfor blir ikke teknologi brukt til pedagogiske formål i klasserommet i den grad myndighetene ønsker? Kan det finnes andre årsaker enn at lærere mangler digital kompetanse? - Hvordan påvirker teknologi kommunikasjonen og relasjonene mellom lærere og elever, og hvilke utfordringer og muligheter gir den? - Hvilke nye etiske utfordringer står lærere overfor i det teknologitette klasserommet? LES MINDRE Forlagets omtale I Den digitale lærergenerasjonen spør forfatterne hvorfor det ser ut til å være vanskelig å endre undervisningsmønster i tråd med ønsker fra skiftende politiske myndigheter og skiftende teoriparadigmer. Forfatterne setter søkelyset på kompleksiteten i lærerrollen og i undervisning og viser at nettopp denne kompleksiteten kan bidra til at teknologien brukes mindre enn forventet. For den som ikke kjenner læreryrket fra innsiden, kan det virke enkelt å skape god undervisning. Tanker, verdier, holdninger og etiske vurderinger som ligger til grunn, er usynlige. Det samme er relasjonsbygging og kommunikasjon. Dette er forhold som blir utfordret og endret når lærere skal planlegge, gjennomføre og evaluere egen teknologistøttet undervisning. I denne boka - som ikke er ment som et innlegg i debatten for eller mot teknologi i skolen - blir de nye mulighetene som teknologien tilbyr undervisningen, framhevet og vektlagt.. - Hvorfor blir ikke teknologi brukt til pedagogiske formål i klasserommet i den grad myndighetene ønsker? Kan det finnes andre årsaker enn at lærere mangler digital kompetanse? - Hvordan påvirker teknologi kommunikasjonen og relasjonene mellom lærere og elever, og hvilke utfordringer og muligheter gir den? - Hvilke nye etiske utfordringer står lærere overfor i det teknologitette klasserommet?