Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Den inkluderende fellesskolen

    Den inkluderende fellesskolen

    Den inkluderende fellesskolen

    Den inkluderende fellesskolen (læringskraft for elever og lærere?)

    Forfatter Gyldendal akademisk

    På lager - sendes nå ( 5 stk. )

    349,- Nå 302,-

    ISBN:

    9788205462779

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    153

    Vekt:

    257 gr

    Alder:

    Voksen

    Den inkluderende fellesskolen
    Gyldendal akademisk
    9788205462779

    Forlagets omtale:

    Ny bok fra Halvor Bjørnsrud! Et viktig utdanningspolitisk mål, er at skolen skal inkludere alle barn og unge. Det innebærer at lærerne må legge til rette for relevante læringsmuligheter for elevene. Halvor Bjørnsrud drøfter innsiktsfullt hva dette innebærer i dagens skole, og han trekker de nære LES MER historiske linjene. Drøftingene er knyttet til hvordan en kan fremme meningsfylt læring i kunnskapssamfunnet. Et annet viktig tema er hvordan en kan arbeide for å utvikle lærernes kompetanse til å gi elevene et godt opplæringstilbud. Forfatteren viser leseren betydningen av å være opptatt av en inkluderende fellesskole. Samtidig drøfter han viktige utfordringer disse idealene møter i dagens skole. Boka henvender seg til skoleledere, lærere og studenter i lærerutdanning og annen pedagogisk utdanning. LES MINDRE Forlagets omtale Ny bok fra Halvor Bjørnsrud! Et viktig utdanningspolitisk mål, er at skolen skal inkludere alle barn og unge. Det innebærer at lærerne må legge til rette for relevante læringsmuligheter for elevene. Halvor Bjørnsrud drøfter innsiktsfullt hva dette innebærer i dagens skole, og han trekker de nære historiske linjene. Drøftingene er knyttet til hvordan en kan fremme meningsfylt læring i kunnskapssamfunnet. Et annet viktig tema er hvordan en kan arbeide for å utvikle lærernes kompetanse til å gi elevene et godt opplæringstilbud. Forfatteren viser leseren betydningen av å være opptatt av en inkluderende fellesskole. Samtidig drøfter han viktige utfordringer disse idealene møter i dagens skole. Boka henvender seg til skoleledere, lærere og studenter i lærerutdanning og annen pedagogisk utdanning.