Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Det ble ufarlig å tegne et hus

    Det ble ufarlig å tegne et hus

    Det ble ufarlig å tegne et hus

    Det ble ufarlig å tegne et hus (hvordan kan læremidler for et datategneprogram utformes for å fremme læring?, hva fremmer læring?, hva hemmer læring?)

    Forfatter Sundførs byggfagkurs

    Levering 2-12 dager

    290,- Nå 251,-

    ISBN:

    9788282410038

    Forlag:

    Sundførs byggfagkurs

    Trykkeår:

    2009

    Utgitt:

    2009

    Utgave:

    1

    Sider:

    137

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Grethes hus

    Det ble ufarlig å tegne et hus
    Sundførs byggfagkurs
    9788282410038

    Haugenboks omtale:

    Heftet er forfatterens masteroppgave i yrkespedagogikk ved Høgskolen i Akershus 2009. Oppgaven handler om hans mastergradprosjekt Grethes hus, som er en serie hefter som beskriver hvordan man tegner et hus og er laget for å gi elever og studenter innen relevante fag en innføring i datategneprogramme LES MER t ArchiCAD. Forfatteren tar for seg arbeidet med heftene, og hvordan de fungerer i praksis. Han gjør rede for teori og metode, og presenterer funnene han har gjort. Har litteraturliste og stikkordregister. LES MINDRE Haugenboks omtale Heftet er forfatterens masteroppgave i yrkespedagogikk ved Høgskolen i Akershus 2009. Oppgaven handler om hans mastergradprosjekt Grethes hus, som er en serie hefter som beskriver hvordan man tegner et hus og er laget for å gi elever og studenter innen relevante fag en innføring i datategneprogrammet ArchiCAD. Forfatteren tar for seg arbeidet med heftene, og hvordan de fungerer i praksis. Han gjør rede for teori og metode, og presenterer funnene han har gjort. Har litteraturliste og stikkordregister.

    Forlagets omtale:

    Problemstilling: Hvordan kan læremidler for et data-tegneprogram utformes for å fremme læring? - Hva fremmer læring? - Hva hemmer læring? Forfatteren er tegnelærer på Fagskolen i Oslo. Et behov for lærebøker som raskt kan gi studentene kompetanse i datategneprogrammet ArchiCAD, har ført til LES MER laging av egne opplæringshefter. Disse heftene "Grethes Hus", selger til både studenter og arkitekter over hele landet. Hvorfor har de blitt en slik suksess? I denne masteroppgaven skriver studenter logg om sine læringsopplevelser, forfatteren driver deltakende observasjon og har også intervjuet arkitekter og tegnere. Teori er tatt fra to hovedtemaer: - Læringsteori og - Teori om bilders og skrift i tekster. Innimellom de mer opplagte konklusjonene (man lærer best av å gjøre oppgaver), kommer mer uventete resultater: De ørlitt slurvete, utålmodige leserne får raskere og bedre læringsutbytte enn de nøyaktige, mer perfeksjonistiske leserne. Bruk av mange instruerende illustrasjoner i farger, med kort forklarende tekst gir også god læring, mener informantene. Illustrasjonene kan også hjelpe på læreprosessen i ettertid, ved at man kognitivt har koplet illustrasjon og problemløsningsteknikk. LES MINDRE Forlagets omtale Problemstilling: Hvordan kan læremidler for et data-tegneprogram utformes for å fremme læring? - Hva fremmer læring? - Hva hemmer læring? Forfatteren er tegnelærer på Fagskolen i Oslo. Et behov for lærebøker som raskt kan gi studentene kompetanse i datategneprogrammet ArchiCAD, har ført til laging av egne opplæringshefter. Disse heftene "Grethes Hus", selger til både studenter og arkitekter over hele landet. Hvorfor har de blitt en slik suksess? I denne masteroppgaven skriver studenter logg om sine læringsopplevelser, forfatteren driver deltakende observasjon og har også intervjuet arkitekter og tegnere. Teori er tatt fra to hovedtemaer: - Læringsteori og - Teori om bilders og skrift i tekster. Innimellom de mer opplagte konklusjonene (man lærer best av å gjøre oppgaver), kommer mer uventete resultater: De ørlitt slurvete, utålmodige leserne får raskere og bedre læringsutbytte enn de nøyaktige, mer perfeksjonistiske leserne. Bruk av mange instruerende illustrasjoner i farger, med kort forklarende tekst gir også god læring, mener informantene. Illustrasjonene kan også hjelpe på læreprosessen i ettertid, ved at man kognitivt har koplet illustrasjon og problemløsningsteknikk.