Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Det er noe med den ungen

    Det er noe med den ungen

    Det er noe med den ungen

    Det er noe med den ungen (fra bekymring til handling)

    Forfatter Sebu forl.

    (Anne Sagbakken - Medforfatter)

    Sebu forl.

    (Kari Gamst - Medforfatter)

    Sebu forl.

    (Åse Langballe - Medforfatter)

    Sebu forl.

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    325,- Nå 281,-

    ISBN:

    9788291529325

    Forlag:

    Sebu forl.

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    2

    Sider:

    273

    Vekt:

    445 gr

    Alder:

    Voksen

    Det er noe med den ungen
    Sebu forl.
    9788291529325

    Haugenboks omtale:

    I denne boken drøfter forfatterne hvordan vi kan arbeide systematisk med bekymringssituasjoner. Ved hjelp av en arbeidsmodell beskrives fasene i arbeidet fra bekymring til profesjonell atferd. Boken inneholder en systematisk framstilling av hvordan vi kan kartlegge og vurdere bekymringssituasjoner, LES MER og beskrive aktuelle hjelpetiltak. Barnehagens rolle som formidler av hjelp drøftes inngående med henvisninger til aktuelle lovbestemmelser. Boken er primært rettet mot studenter, barnehagepersonell og ansatte i SFO og småskolen. Men også barnevernsarbeidere som arbeider med barn og unge vil ha nytte av den. Med litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale I denne boken drøfter forfatterne hvordan vi kan arbeide systematisk med bekymringssituasjoner. Ved hjelp av en arbeidsmodell beskrives fasene i arbeidet fra bekymring til profesjonell atferd. Boken inneholder en systematisk framstilling av hvordan vi kan kartlegge og vurdere bekymringssituasjoner, og beskrive aktuelle hjelpetiltak. Barnehagens rolle som formidler av hjelp drøftes inngående med henvisninger til aktuelle lovbestemmelser. Boken er primært rettet mot studenter, barnehagepersonell og ansatte i SFO og småskolen. Men også barnevernsarbeidere som arbeider med barn og unge vil ha nytte av den. Med litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Når du arbeider med barn, møter du fra tid til annen barn du blir bekymret for. Du vet ikke helt hvorfor, men du føler mer eller mindre bevisst at "Det er noe med den ungen!" Denne usikkerheten kan føre til passivitet. I denne boken drøfter forfatterne hvordan vi kan arbeide systematisk med LES MER bekymringssituasjoner. Ved hjelp av en arbeidsmodell beskrives fasene i arbeidet fra bekymring til profesjonell atferd. Boken inneholder en systematisk framstilling av hvordan vi kan kartlegge og vurdere bekymringssituasjoner, og beskriver aktuelle hjelpetiltak. Barnehagens rolle som formidler av hjelp drøftes inngående med henvisning til aktuelle lovbestemmelser. Boken er primært rettet mot studenter, barnehagepersonell, barnevernsarbeidere, og ansatte i SFO og småskolen, men alle som arbeider med barn og familier vil ha nytte av denne boken. Clas Jostein Claussen er førsteamanuensis ved Høgskolen i Oslo, avdeling for lærerutdanning. Han har arbeidet med forskning, utviklingsarbeid og undervisning innenfor feltene barns rettigheter og barnevern. Han har utgitt bøkene Hvis jeg var voksen, Barn i Norge og Barns synspunkter. Claussen arbeider også som sakkyndig i barnesaker. Kari Trøften Gamst er spesialpedagog, dr. polit og spesialrådgiver ved Regionalt ressurssenter om vold, traumatisk stress og selvmordsforebygging, Region Øst. Åse Langballe er formidlingsleder og forsker ved Nasjonalt kunnskapssenter om vold og traumatisk stress. Hun er spesialpedagog med doktorgrad innen temaet "Barn som vitner". Anne Sagbakken hadde embetseksamen i pedagogikk, og var ansatt som førsteamanuensis ved Institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo. Anne Sagbakken døde i september 2006. LES MINDRE Forlagets omtale Når du arbeider med barn, møter du fra tid til annen barn du blir bekymret for. Du vet ikke helt hvorfor, men du føler mer eller mindre bevisst at "Det er noe med den ungen!" Denne usikkerheten kan føre til passivitet. I denne boken drøfter forfatterne hvordan vi kan arbeide systematisk med bekymringssituasjoner. Ved hjelp av en arbeidsmodell beskrives fasene i arbeidet fra bekymring til profesjonell atferd. Boken inneholder en systematisk framstilling av hvordan vi kan kartlegge og vurdere bekymringssituasjoner, og beskriver aktuelle hjelpetiltak. Barnehagens rolle som formidler av hjelp drøftes inngående med henvisning til aktuelle lovbestemmelser. Boken er primært rettet mot studenter, barnehagepersonell, barnevernsarbeidere, og ansatte i SFO og småskolen, men alle som arbeider med barn og familier vil ha nytte av denne boken. Clas Jostein Claussen er førsteamanuensis ved Høgskolen i Oslo, avdeling for lærerutdanning. Han har arbeidet med forskning, utviklingsarbeid og undervisning innenfor feltene barns rettigheter og barnevern. Han har utgitt bøkene Hvis jeg var voksen, Barn i Norge og Barns synspunkter. Claussen arbeider også som sakkyndig i barnesaker. Kari Trøften Gamst er spesialpedagog, dr. polit og spesialrådgiver ved Regionalt ressurssenter om vold, traumatisk stress og selvmordsforebygging, Region Øst. Åse Langballe er formidlingsleder og forsker ved Nasjonalt kunnskapssenter om vold og traumatisk stress. Hun er spesialpedagog med doktorgrad innen temaet "Barn som vitner". Anne Sagbakken hadde embetseksamen i pedagogikk, og var ansatt som førsteamanuensis ved Institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo. Anne Sagbakken døde i september 2006.