Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Det pedagogiske nærvær

    Det pedagogiske nærvær

    Det pedagogiske nærvær

    Det pedagogiske nærvær (inkludering i møte med elevmangfold)

    Forfatter Abstrakt

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    385,- Nå 333,-

    ISBN:

    9788279351283

    Forlag:

    Abstrakt

    Trykkeår:

    2004

    Utgitt:

    2004

    Utgave:

    1

    Sider:

    318

    Alder:

    Voksen

    Det pedagogiske nærvær
    Abstrakt
    9788279351283

    Haugenboks omtale:

    Boka ser på hvordan forholdet mellom lærere og elever skaper betingelser for inkludering basert på gjensidig motivasjon, læring, tilhørighet og trivsel. Forfatteren sier at pedagogisk nærvær handler om tydelighet, synlighet, oppmerksomhet, sanselighet, kommunikasjon, om læreren som formidler, tilret LES MER telegger, arbeidsleder og veileder. Boka henvender seg til lærerstudenter, lærere og andre som arbeider i skolen. Har litteraturliste og register. LES MINDRE Haugenboks omtale Boka ser på hvordan forholdet mellom lærere og elever skaper betingelser for inkludering basert på gjensidig motivasjon, læring, tilhørighet og trivsel. Forfatteren sier at pedagogisk nærvær handler om tydelighet, synlighet, oppmerksomhet, sanselighet, kommunikasjon, om læreren som formidler, tilrettelegger, arbeidsleder og veileder. Boka henvender seg til lærerstudenter, lærere og andre som arbeider i skolen. Har litteraturliste og register.

    Forlagets omtale:

    Boken bringer i fokus hvordan relasjonene i skolen -- forholdet mellom lærere og elever --skaper betingelser for inkludering basert på gjensidig motivasjon, læring, tilhørighet og trivsel. I en tid preget av spørsmål om nye relasjoner mellom voksne og barn, mellom læringssubjekt og læringsobjekt, LES MER mellom etablert sannhet og usikkerhet, og der voksenkontakt og tid er et begrenset gode, må lærernes rolle legges i støpeskjeen og nytenkes. Nærvær handler om tydelighet og synlighet, oppmerksomhet, sanselighet og kommunikasjon. Om læreren som formidler, tilrettelegger, arbeidsleder og veileder. Om læreren som medarbeider overfor kollegaer, foreldre og lokalsamfunn. Men også om læreren som forbilde og omsorgsperson. Boken henvender seg til lærerstudenter og alle som arbeider i skolen, samt til alle som er i kontakt med skolen, enten som eksperter eller som foresatte. LES MINDRE Forlagets omtale Boken bringer i fokus hvordan relasjonene i skolen -- forholdet mellom lærere og elever --skaper betingelser for inkludering basert på gjensidig motivasjon, læring, tilhørighet og trivsel. I en tid preget av spørsmål om nye relasjoner mellom voksne og barn, mellom læringssubjekt og læringsobjekt, mellom etablert sannhet og usikkerhet, og der voksenkontakt og tid er et begrenset gode, må lærernes rolle legges i støpeskjeen og nytenkes. Nærvær handler om tydelighet og synlighet, oppmerksomhet, sanselighet og kommunikasjon. Om læreren som formidler, tilrettelegger, arbeidsleder og veileder. Om læreren som medarbeider overfor kollegaer, foreldre og lokalsamfunn. Men også om læreren som forbilde og omsorgsperson. Boken henvender seg til lærerstudenter og alle som arbeider i skolen, samt til alle som er i kontakt med skolen, enten som eksperter eller som foresatte.