Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Det store spranget

    Det store spranget

    Det store spranget

    Det store spranget (ny som lærer i skole og barnehage)

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    309,- Nå 267,-

    ISBN:

    9788251922821

    Forlag:

    Tapir akademisk forl.

    Trykkeår:

    2008

    Utgitt:

    2008

    Utgave:

    1

    Sider:

    182

    Vekt:

    354 gr

    Alder:

    Voksen

    Det store spranget
    Tapir akademisk forl.
    9788251922821

    Forlagets omtale:

    Nye læreres første møte med yrket blir ofte omtalt som et praksissjokk. Utfordringer i møtet med skolen, elevene og læringsarbeidet gir en uventet hard yrkesstart. Mange nye lærere kjenner seg også overlatt til seg selv den første tiden, uten den hjelp og støtte de kan trenge. Mye tyder på at LES MER veiledning bidrar til å lette overgangen fra utdanning til yrkesliv. Dette har vært et aktuelt tema i flere offisielle skoledokument de siste årene, og i 2005-2006 deltok ca. 300 nyutdannede lærere i prosjektet "Veiledning av nyutdannede lærere". Denne boka bygger på erfaringer fra dette prosjektet og vil være et nyttig grunnlag for det videre arbeidet med oppfølging av nyutdannede lærere. Boka er rettet mot lærerstudenter, lærere, skoleledere, veiledere, lærerutdannere, instanser i departement, fylker og kommuner og andre som arbeider med lærerutdanning i forvaltningen. LES MINDRE Forlagets omtale Nye læreres første møte med yrket blir ofte omtalt som et praksissjokk. Utfordringer i møtet med skolen, elevene og læringsarbeidet gir en uventet hard yrkesstart. Mange nye lærere kjenner seg også overlatt til seg selv den første tiden, uten den hjelp og støtte de kan trenge. Mye tyder på at veiledning bidrar til å lette overgangen fra utdanning til yrkesliv. Dette har vært et aktuelt tema i flere offisielle skoledokument de siste årene, og i 2005-2006 deltok ca. 300 nyutdannede lærere i prosjektet "Veiledning av nyutdannede lærere". Denne boka bygger på erfaringer fra dette prosjektet og vil være et nyttig grunnlag for det videre arbeidet med oppfølging av nyutdannede lærere. Boka er rettet mot lærerstudenter, lærere, skoleledere, veiledere, lærerutdannere, instanser i departement, fylker og kommuner og andre som arbeider med lærerutdanning i forvaltningen.