Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Det viktigste er å få leke

    Det viktigste er å få leke

    Det viktigste er å få leke

    Det viktigste er å få leke

    Forfatter Pedagogisk forum

    På lager - sendes nå ( 6 stk. )

    340,- Nå 272,-

    ISBN:

    9788273911636

    Forlag:

    Pedagogisk forum

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    280

    Alder:

    Voksen

    Det viktigste er å få leke
    Pedagogisk forum
    9788273911636

    Forlagets omtale:

    Denne boken handler om den viktige leken og den presenterer mange ulike perspektiver på hva lek egentlig er og hva den betyr for barn i ulike aldre. Med levende eksempler beskriver forfatteren Margareta Öhman hva som skjer med barna i leken, hvordan de samspiller med hverandre og de voksne og LES MER hvordan de i leken kommuniserer med omgivelsene - en kommunikasjon vi voksne kanskje ikke oppfatter ved første øyekast. Leken er viktig for at barna skal utvikle en god selvfølelse og en følelse av kompetanse. Derfor er det avgjørende at barn får tid og rom til å leke. Forfatteren beskriver hvordan førskolelærere og lærere kan utvikle et stimulerende og positivt lekemiljø. Hun løfter også frem leker som bekymrer og hvordan man som voksen kan forholde seg til dette. I boken beskrives ulike teorier om lek, fra de klassiske til de postmoderne. Man møter også beskrivelser av lekens ulike funksjoner, for eksempel forvandling, forhandling, narrativ og improvisasjon. Lekens betydning for utvikling av empati, selvforståelse og læring blir også vektlagt. Boken retter seg mot førskolelærerstudenter, førskolelærere, lærere på barnetrinnet og assistenter i barnehagen. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boken handler om den viktige leken og den presenterer mange ulike perspektiver på hva lek egentlig er og hva den betyr for barn i ulike aldre. Med levende eksempler beskriver forfatteren Margareta Öhman hva som skjer med barna i leken, hvordan de samspiller med hverandre og de voksne og hvordan de i leken kommuniserer med omgivelsene - en kommunikasjon vi voksne kanskje ikke oppfatter ved første øyekast. Leken er viktig for at barna skal utvikle en god selvfølelse og en følelse av kompetanse. Derfor er det avgjørende at barn får tid og rom til å leke. Forfatteren beskriver hvordan førskolelærere og lærere kan utvikle et stimulerende og positivt lekemiljø. Hun løfter også frem leker som bekymrer og hvordan man som voksen kan forholde seg til dette. I boken beskrives ulike teorier om lek, fra de klassiske til de postmoderne. Man møter også beskrivelser av lekens ulike funksjoner, for eksempel forvandling, forhandling, narrativ og improvisasjon. Lekens betydning for utvikling av empati, selvforståelse og læring blir også vektlagt. Boken retter seg mot førskolelærerstudenter, førskolelærere, lærere på barnetrinnet og assistenter i barnehagen.