Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Dialogisk lesing i teori og praksis

    Dialogisk lesing i teori og praksis

    Dialogisk lesing i teori og praksis

    Dialogisk lesing i teori og praksis

    Forfatter Pedagogisk forum

    (Kristine Jensen de López - Forfatter)

    Pedagogisk forum

    (Jette Løntoft - Forfatter)

    Pedagogisk forum

    (Klausine Røtnes - Illustratør)

    Pedagogisk forum

    (Inger-Johanne Sæterdal - Oversetter)

    Pedagogisk forum

    På lager - sendes nå ( 5 stk. )

    340,- Nå 294,-

    ISBN:

    9788273911681

    Forlag:

    Pedagogisk forum

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    167

    Alder:

    Voksen

    Dialogisk lesing i teori og praksis
    Pedagogisk forum
    9788273911681

    Forlagets omtale:

    Dialogisk lesing er en grundig forberedt pedagogisk aktivitet og et meget godt verktøy i det språkpedagogiske arbeidet. Med solid forskningsmessig forankring viser forfatterne hvordan metoden bidrar til barns språklige utvikling, øker konsentrasjonsevnen, utvider forståelse for skriftspråket og LES MER legger grunnlaget for fremtidig leseglede. Med denne boken får leseren: Kunnskap om teorien og forskningen bak dialogisk lesing. I denne delen besvares spørsmålene: Hvorfor skal vi bruke metoden og hvordan ble dialogisk lesing til? Konkrete eksempler og gjennomgang av hvordan man kan komme i gang med dialogisk lesing. I denne delen besvares spørsmålet: Hvordan jobber man med dialogisk lesing i praksis? Kunnskap og eksempler på hvordan man kan jobbe med estetiske prosesser i forbindelse med lesingen. I denne delen besvares spørsmålet: Hvorfor og hvordan kan man knytte estetiske læringsprosesser til høytlesing av god barnelitteratur? LES MINDRE Forlagets omtale Dialogisk lesing er en grundig forberedt pedagogisk aktivitet og et meget godt verktøy i det språkpedagogiske arbeidet. Med solid forskningsmessig forankring viser forfatterne hvordan metoden bidrar til barns språklige utvikling, øker konsentrasjonsevnen, utvider forståelse for skriftspråket og legger grunnlaget for fremtidig leseglede. Med denne boken får leseren: Kunnskap om teorien og forskningen bak dialogisk lesing. I denne delen besvares spørsmålene: Hvorfor skal vi bruke metoden og hvordan ble dialogisk lesing til? Konkrete eksempler og gjennomgang av hvordan man kan komme i gang med dialogisk lesing. I denne delen besvares spørsmålet: Hvordan jobber man med dialogisk lesing i praksis? Kunnskap og eksempler på hvordan man kan jobbe med estetiske prosesser i forbindelse med lesingen. I denne delen besvares spørsmålet: Hvorfor og hvordan kan man knytte estetiske læringsprosesser til høytlesing av god barnelitteratur?