Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Didaktikk for en demokratisk barnehage

    Didaktikk for en demokratisk barnehage

    Didaktikk for en demokratisk barnehage

    Didaktikk for en demokratisk barnehage

    Forfatter Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    329,- Nå 285,-

    ISBN:

    9788245011029

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    183

    Alder:

    Voksen

    Didaktikk for en demokratisk barnehage
    Fagbokforl.
    9788245011029

    Forlagets omtale:

    Hva er didaktisk arbeid i barnehagen? Mange oppfatter svaret på spørsmålet som «planlagte læringsaktiviteter». Men barnehagens formål er mye mer enn det som kan fanges inn i mål for barns læring. I denne boka beskrives noen kjennetegn ved barnehagens utdanningsmandat. Barnehagen skal gi god omsorg LES MER og sikre barn rett til medvirkning og tid til lek. Denne siden av barnehagens virksomhet kan ikke begrunnes av mål om læring eller planlagte resultater. Likevel kan arbeidet underlegges didaktiske vurderinger. I boka diskuteres viktige didaktiske kategorier, som begrunnelser, innhold, arbeidsmåter og vurdering. Demokrati, som barnehagens viktigste verdi, danner bakgrunn for innholdet. LES MINDRE Forlagets omtale Hva er didaktisk arbeid i barnehagen? Mange oppfatter svaret på spørsmålet som «planlagte læringsaktiviteter». Men barnehagens formål er mye mer enn det som kan fanges inn i mål for barns læring. I denne boka beskrives noen kjennetegn ved barnehagens utdanningsmandat. Barnehagen skal gi god omsorg og sikre barn rett til medvirkning og tid til lek. Denne siden av barnehagens virksomhet kan ikke begrunnes av mål om læring eller planlagte resultater. Likevel kan arbeidet underlegges didaktiske vurderinger. I boka diskuteres viktige didaktiske kategorier, som begrunnelser, innhold, arbeidsmåter og vurdering. Demokrati, som barnehagens viktigste verdi, danner bakgrunn for innholdet.