Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Digital læring i skole og lærerutdanning

    Digital læring i skole og lærerutdanning

    Digital læring i skole og lærerutdanning

    Digital læring i skole og lærerutdanning

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    399,-

    ISBN:

    9788215020495

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2016

    Utgave:

    2

    Sider:

    334

    Vekt:

    623 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Digital læring i skole og lærerutdanning
    Universitetsforl.
    9788215020495

    Forlagets omtale:

    Hvor god er IKT-kompetansen i lærerutdanningen?Skolen og lærerutdanningen påvirker hverandre, også innenfor området IKT og bruk av digitale verktøy. Den siste stortingsmeldingen om lærerutdanningen presiserer at lærerutdanningen må prioritere pedagogisk bruk av IKT og digital kompetanse om man skal LES MER klare å holde tritt med praksisfeltet som lærerstudentene skal ut i. Internasjonal forskning viser det samme behovet. Boka, som er en ny utgave av «Skulen og den digitale læringsrevolusjonen» (2007), gir innblikk både i hvordan det står til med den digitale kompetansen i skolen og hvordan lærerutdanningen må arbeide for kunne utdanne digitalt kompetente lærere. Rune Johan Krumsvik er professor i pedagogikk ved Universitetet i Bergen. Øvrige bidragsytere er Marte Blikstad-Balas, Carl F. Dons, Kjetil Egelandsdal, Ola Erstad, Anniken Furberg, Bjarte Furnes, Anne Cathrine Gotaas, Greta Gudmundsdottir, Elen Instefjord, Lise Ø. Jones, Kristine Ludvigsen, Andreas Lund, Ann Sørum Michaelsen, Elisabeth Norman, Geir Ottestad, Fredrik Røkenes, Øystein Skaar og Marianne Øfstegaard. LES MINDRE Forlagets omtale Hvor god er IKT-kompetansen i lærerutdanningen?Skolen og lærerutdanningen påvirker hverandre, også innenfor området IKT og bruk av digitale verktøy. Den siste stortingsmeldingen om lærerutdanningen presiserer at lærerutdanningen må prioritere pedagogisk bruk av IKT og digital kompetanse om man skal klare å holde tritt med praksisfeltet som lærerstudentene skal ut i. Internasjonal forskning viser det samme behovet. Boka, som er en ny utgave av «Skulen og den digitale læringsrevolusjonen» (2007), gir innblikk både i hvordan det står til med den digitale kompetansen i skolen og hvordan lærerutdanningen må arbeide for kunne utdanne digitalt kompetente lærere. Rune Johan Krumsvik er professor i pedagogikk ved Universitetet i Bergen. Øvrige bidragsytere er Marte Blikstad-Balas, Carl F. Dons, Kjetil Egelandsdal, Ola Erstad, Anniken Furberg, Bjarte Furnes, Anne Cathrine Gotaas, Greta Gudmundsdottir, Elen Instefjord, Lise Ø. Jones, Kristine Ludvigsen, Andreas Lund, Ann Sørum Michaelsen, Elisabeth Norman, Geir Ottestad, Fredrik Røkenes, Øystein Skaar og Marianne Øfstegaard.