Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Dobbeltkvalifisering

    Dobbeltkvalifisering

    Dobbeltkvalifisering

    Dobbeltkvalifisering (perspektiver på kultur, utdanning og identitet)

    Levering 2-6 dager

    365,- Nå 316,-

    ISBN:

    9788232103133

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    226

    Alder:

    Voksen

    Dobbeltkvalifisering
    Fagbokforl.
    9788232103133

    Forlagets omtale:

    Dobbeltkvalifisering. Perspektiver på kultur, utdanning og identitet utgis i anledning av at professor Thor Ola Engen ved Høgskolen i Hedmark fyller 70 år i januar 2015. «Dobbeltkvalifisering» dreier seg om at opplæringen i barnehage og skole skal legge grunnlag for at barn og unge med LES MER utgangspunkt i sin egen kulturelle, etniske og språklige bakgrunn kan utvikle seg til selvstendige og myndige deltakere i samfunnet. «Kultur», «utdanning» og «identitet» er uløselig knyttet til hverandre: Uten kulturell forankring virker ikke utdanning identitetsbyggende. Tas det ikke hensyn til barnas og elevenes identitet, blir kulturformidlingen forgjeves. Og en utdanning som ignorerer kultur og identitet, når aldri sine kunnskaps-, ferdighets- eller holdningsmål. Artiklene i boka er på ulik måte inspirert av Engens pedagogiske tenkning og bruker den aktivt og viderefører den inn i nye forskningsprosjekter og i møte med nye forskningsfelt. Boka henvender seg til forskere lærerutdannere, lærere, studenter og andre som interesserer seg for flerkulturelle forandringsprosesser i utdanning. Redaktørene er i likhet med de fleste artikkelforfatterne tilknyttet Avdeling for lærerutdanning og naturvitenskap ved Høgskolen i Hedmark. Stephen Dobson er professor i pedagogikk, Lars Anders Kulbrandstad professor i norsk, Sigrun Sand dosent i pedagogikk og Thor-André Skrefsrud førsteamanuensis i pedagogikk. LES MINDRE Forlagets omtale Dobbeltkvalifisering. Perspektiver på kultur, utdanning og identitet utgis i anledning av at professor Thor Ola Engen ved Høgskolen i Hedmark fyller 70 år i januar 2015. «Dobbeltkvalifisering» dreier seg om at opplæringen i barnehage og skole skal legge grunnlag for at barn og unge med utgangspunkt i sin egen kulturelle, etniske og språklige bakgrunn kan utvikle seg til selvstendige og myndige deltakere i samfunnet. «Kultur», «utdanning» og «identitet» er uløselig knyttet til hverandre: Uten kulturell forankring virker ikke utdanning identitetsbyggende. Tas det ikke hensyn til barnas og elevenes identitet, blir kulturformidlingen forgjeves. Og en utdanning som ignorerer kultur og identitet, når aldri sine kunnskaps-, ferdighets- eller holdningsmål. Artiklene i boka er på ulik måte inspirert av Engens pedagogiske tenkning og bruker den aktivt og viderefører den inn i nye forskningsprosjekter og i møte med nye forskningsfelt. Boka henvender seg til forskere lærerutdannere, lærere, studenter og andre som interesserer seg for flerkulturelle forandringsprosesser i utdanning. Redaktørene er i likhet med de fleste artikkelforfatterne tilknyttet Avdeling for lærerutdanning og naturvitenskap ved Høgskolen i Hedmark. Stephen Dobson er professor i pedagogikk, Lars Anders Kulbrandstad professor i norsk, Sigrun Sand dosent i pedagogikk og Thor-André Skrefsrud førsteamanuensis i pedagogikk.

    Emner: Pedagogikk