Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Drama som læringsform

    Drama som læringsform

    Drama som læringsform

    Drama som læringsform

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    399,-

    ISBN:

    9788215027371

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2016

    Utgave:

    1

    Vekt:

    387 gr

    Alder:

    Voksen

    Drama som læringsform
    Universitetsforl.
    9788215027371

    Forlagets omtale:

    Boken handler om hvordan drama som læringsform kan bidra til en mer elevaktiv og lærerik undervisning. Sæbø viser hvordan drama som læringsform kan skape engasjement og motivere langt flere elever til faglig innsats enn tradisjonell undervisning gjør. Forfatteren presenterer konkrete eksempler på LES MER hvordan drama som læringsform kan brukes i ulike fag. Et dramaforløp er en skapende, elevaktiv og gruppebasert læringsform, som handler om hvordan læreren kan engasjere elevene i læringsprosessen. Det særegne ved et dramaforløp er at elevene arbeider i roller, og at dette rollearbeidet integreres med skolens vanlige læringsstrategier som lesing, skriving, regning, tegning, bevegelse osv. Boken viser hvordan det å bruke drama som læringsform kan skape et godt og inkluderende klasse- og læringsmiljø, utvikle elevenes sosiale og emosjonelle kompetanse og bidra til progresjon og dybdelæring. Målgruppen for boken er primært studenter i grunnskolelærerutdanningen, men den er også aktuell for lærere i grunnskolen. LES MINDRE Forlagets omtale Boken handler om hvordan drama som læringsform kan bidra til en mer elevaktiv og lærerik undervisning. Sæbø viser hvordan drama som læringsform kan skape engasjement og motivere langt flere elever til faglig innsats enn tradisjonell undervisning gjør. Forfatteren presenterer konkrete eksempler på hvordan drama som læringsform kan brukes i ulike fag. Et dramaforløp er en skapende, elevaktiv og gruppebasert læringsform, som handler om hvordan læreren kan engasjere elevene i læringsprosessen. Det særegne ved et dramaforløp er at elevene arbeider i roller, og at dette rollearbeidet integreres med skolens vanlige læringsstrategier som lesing, skriving, regning, tegning, bevegelse osv. Boken viser hvordan det å bruke drama som læringsform kan skape et godt og inkluderende klasse- og læringsmiljø, utvikle elevenes sosiale og emosjonelle kompetanse og bidra til progresjon og dybdelæring. Målgruppen for boken er primært studenter i grunnskolelærerutdanningen, men den er også aktuell for lærere i grunnskolen.