Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Egenledelse i lek og læring

    Egenledelse i lek og læring

    Egenledelse i lek og læring

    Egenledelse i lek og læring

    Forfatter Høyskoleforl.

    (Marianne Godtfredsen - Forfatter)

    Høyskoleforl.

    (Mette Modahl - Forfatter)

    Høyskoleforl.

    (Bjørn Lerdal - Forfatter)

    Høyskoleforl.

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    239,- Nå 207,-

    ISBN:

    9788276349078

    Forlag:

    Høyskoleforl.

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    126

    Vekt:

    201 gr

    Alder:

    Voksen

    Egenledelse i lek og læring
    Høyskoleforl.
    9788276349078

    Haugenboks omtale:

    Boka gir konkrete forslag til hvordan utvikling av egenledelsesfunksjoner kan ivaretas ved hjelp av lek og naturlige aktiviteter i barnehagen, og hvordan den voksne kan bidra til en positiv utvikling hos barn. Boka er beregnet på førskolestudenter, spesialpedagogikkstudenter, barnehageansatte og ans LES MER atte innen habiliteringstjenesten for barn og unge (HABU), barne- og ungdomspsykiatrien (BUP), og pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT). Har litteraturliste og register. LES MINDRE Haugenboks omtale Boka gir konkrete forslag til hvordan utvikling av egenledelsesfunksjoner kan ivaretas ved hjelp av lek og naturlige aktiviteter i barnehagen, og hvordan den voksne kan bidra til en positiv utvikling hos barn. Boka er beregnet på førskolestudenter, spesialpedagogikkstudenter, barnehageansatte og ansatte innen habiliteringstjenesten for barn og unge (HABU), barne- og ungdomspsykiatrien (BUP), og pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT). Har litteraturliste og register.

    Forlagets omtale:

    Barn bruker en rekke mentale verktøy når de løser sine dagligdagse utfordringer. Barn må kunne starte opp, planlegge og organisere egen atferd. De må også kunne regulere egne følelser i ulike situasjoner og være fleksible nok til å prøve ut forskjellige løsninger når det kreves noe nytt av dem. LES MER Dette er avgjørende funksjoner for læring og mestring i lek og daglige aktiviteter, og en viktig forutsetning for utvikling av vennskap og god sosial kompetanse. Forfatterne har gitt disse funksjonene navnet egenledelse, og det er det denne boka handler om. Forståelsen av egenledelse baserer seg på etablert pedagogisk teori, nyere forskning på barns utvikling og moderne kunnskap om hjernen. Boka gir leseren kunnskap om det dynamiske samspillet mellom hjernens utvikling, barnets atferd og miljøets påvirkning, og rollelekens betydning når det gjelder utvikling av barns egenledelsesfunksjoner, er i fokus. Egenledelse i lek og læring gir konkrete forslag til hvordan utvikling av egenledelsesfunksjoner kan ivaretas ved hjelp av lek og naturlige aktiviteter i barnehagen, og hvordan den voksne kan bidra til en positiv utvikling hos barn. Målgruppa er førskolelærerstudenter, spesialpedagogikkstudenter, barnehageansatte og ansatte i habiliteringstjenesten for barn og unge (HABU), barne- og ungdomspsykiatrien (BUP) og pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT). Boka vil også være av interesse for foreldre til barn i førskolealder. LES MINDRE Forlagets omtale Barn bruker en rekke mentale verktøy når de løser sine dagligdagse utfordringer. Barn må kunne starte opp, planlegge og organisere egen atferd. De må også kunne regulere egne følelser i ulike situasjoner og være fleksible nok til å prøve ut forskjellige løsninger når det kreves noe nytt av dem. Dette er avgjørende funksjoner for læring og mestring i lek og daglige aktiviteter, og en viktig forutsetning for utvikling av vennskap og god sosial kompetanse. Forfatterne har gitt disse funksjonene navnet egenledelse, og det er det denne boka handler om. Forståelsen av egenledelse baserer seg på etablert pedagogisk teori, nyere forskning på barns utvikling og moderne kunnskap om hjernen. Boka gir leseren kunnskap om det dynamiske samspillet mellom hjernens utvikling, barnets atferd og miljøets påvirkning, og rollelekens betydning når det gjelder utvikling av barns egenledelsesfunksjoner, er i fokus. Egenledelse i lek og læring gir konkrete forslag til hvordan utvikling av egenledelsesfunksjoner kan ivaretas ved hjelp av lek og naturlige aktiviteter i barnehagen, og hvordan den voksne kan bidra til en positiv utvikling hos barn. Målgruppa er førskolelærerstudenter, spesialpedagogikkstudenter, barnehageansatte og ansatte i habiliteringstjenesten for barn og unge (HABU), barne- og ungdomspsykiatrien (BUP) og pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT). Boka vil også være av interesse for foreldre til barn i førskolealder.