Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Psykologi Eksamensrevolusjonen

Eksamensrevolusjonen

Eksamensrevolusjonen

Eksamensrevolusjonen (råd og tips om eksamen og alternative vurderingsformer)

Forfatter Gyldendal akademisk

På lager - sendes nå ( 4 stk. )

349,- Nå 298,-

ISBN:

9788205490819

Forlag:

Gyldendal akademisk

Trykkeår:

2016

Utgitt:

2016

Utgave:

1

Sider:

162

Vekt:

256 gr

Alder:

Voksen

Eksamensrevolusjonen
Gyldendal akademisk
9788205490819

Forlagets omtale:

Eksamen har en lang historie innenfor vårt utdanningssystem. Det samme har debatten om eksamen. Måler den det studentene har tilegnet seg av kunnskap og forståelse i faget - og i så fall, hvor godt? Debatten til tross, eksamen står fremdeles høyt i kurs og er ofte den foretrukne LES MER vurderingsformen når nye undervisningsprogram planlegges. Selv om vi vet at det eksisterer alternativer, og selv der vi kan ha grunn til å anta at andre vurderingsformer er mer hensiktsmessige. Når eksamen likevel blir valgt, kan det skyldes flere ting..Ikke minst usikkerhet knyttet til hvilke alternativer som eksisterer. Del 1 i boka er en gjennomgang av noe av forskningen som kartlegger sammenhengene mellom vurderingsform og læring. Spørsmålet om valg av vurderingsform blir blant annet diskutert med henvisning til Nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk og i lys av læringsutbyttebeskrivelser. I del 2 skisserer forfatteren 40 alternative vurderingsformer. Noen av disse ligger nær opp til dagens skriftlige og muntlige eksamen; andre representerer klare brudd med tradisjonell praksis, blant annet i form av digitale løsninger.. . LES MINDRE Forlagets omtale Eksamen har en lang historie innenfor vårt utdanningssystem. Det samme har debatten om eksamen. Måler den det studentene har tilegnet seg av kunnskap og forståelse i faget - og i så fall, hvor godt? Debatten til tross, eksamen står fremdeles høyt i kurs og er ofte den foretrukne vurderingsformen når nye undervisningsprogram planlegges. Selv om vi vet at det eksisterer alternativer, og selv der vi kan ha grunn til å anta at andre vurderingsformer er mer hensiktsmessige. Når eksamen likevel blir valgt, kan det skyldes flere ting..Ikke minst usikkerhet knyttet til hvilke alternativer som eksisterer. Del 1 i boka er en gjennomgang av noe av forskningen som kartlegger sammenhengene mellom vurderingsform og læring. Spørsmålet om valg av vurderingsform blir blant annet diskutert med henvisning til Nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk og i lys av læringsutbyttebeskrivelser. I del 2 skisserer forfatteren 40 alternative vurderingsformer. Noen av disse ligger nær opp til dagens skriftlige og muntlige eksamen; andre representerer klare brudd med tradisjonell praksis, blant annet i form av digitale løsninger.. .

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.