Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Elevens tekst

Elevens tekst

Elevens tekst

Elevens tekst (et utgangspunkt for skriveopplæring)

Forfatter Cappelen Damm akademisk

På lager - sendes nå ( 5 stk. )

439,- Nå 375,-

ISBN:

9788202454753

Forlag:

Cappelen Damm akademisk

Trykkeår:

2015

Utgitt:

2014

Utgave:

4

Sider:

187

Vekt:

376 gr

Alder:

Voksen

Serie:

LNUs skriftserie

Elevens tekst
Cappelen Damm akademisk
9788202454753

Forlagets omtale:

Hvordan lærer barn å skrive tekster som fungerer? Hva krever en god skriveopplæring av læreren? Hva tenker du om det? Denne boka viser en skriveopplæring som tar utgangspunkt i elevenes egne tekster, der læreren snakker med eleven om tekstene på en måte som fremmer skriveutviklingen. Da må læreren LES MER kunne se og sette ord på hva eleven får til, og på hva hver enkelt elev trenger å arbeide videre med. Elevens tekst gir læreren nødvendig fagspråk, tekstkunnskap og kunnskap om skriving. Boka inneholder en variert samling tekster, skrevet av elever fra første til tiende klasse. Forfatteren analyserer og kommenterer både innhold og form i elevtekstene, og knytter hele tiden metodiske og didaktiske overveielser til analysene. Slik modellerer hun en nyansert vurderingspraksis med respekt for elevens tekst og for dens utviklingspotensial. LES MINDRE Forlagets omtale Hvordan lærer barn å skrive tekster som fungerer? Hva krever en god skriveopplæring av læreren? Hva tenker du om det? Denne boka viser en skriveopplæring som tar utgangspunkt i elevenes egne tekster, der læreren snakker med eleven om tekstene på en måte som fremmer skriveutviklingen. Da må læreren kunne se og sette ord på hva eleven får til, og på hva hver enkelt elev trenger å arbeide videre med. Elevens tekst gir læreren nødvendig fagspråk, tekstkunnskap og kunnskap om skriving. Boka inneholder en variert samling tekster, skrevet av elever fra første til tiende klasse. Forfatteren analyserer og kommenterer både innhold og form i elevtekstene, og knytter hele tiden metodiske og didaktiske overveielser til analysene. Slik modellerer hun en nyansert vurderingspraksis med respekt for elevens tekst og for dens utviklingspotensial.

Emner: Pedagogikk

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.