Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Elevmangfold i skolen 1-7

    Elevmangfold i skolen 1-7

    Elevmangfold i skolen 1-7

    Elevmangfold i skolen 1-7

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    439,- Nå 380,-

    ISBN:

    9788276348866

    Forlag:

    Høyskoleforl.

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    261

    Vekt:

    562 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Elevmangfold i skolen

    Serie:

    Pedagogikk og elevkunnskap

    Elevmangfold i skolen 1-7
    Høyskoleforl.
    9788276348866

    Forlagets omtale:

    Elevmangfold i skolen 1-7 er skrevet for lærerstudenter som skal få en utdanning tilpasset 1-7 trinn i skolen. Boken retter oppmerksomheten mot elever i all deres mangfold. Elever i 1-7 trinn opplever overgang fra barnehage til skole og fra barneskole til ungdomsskole. De skal lære å være elever LES MER samtidig som de skal være venner og utvikle relasjoner med mange jevnaldrende og voksne med samme etniske bakgrunn og språk eller forskjellige. Elevers utvikling fra 5 år til 13 år er et viktig tema i boken. Deres psykiske velvære og livsverden med positive og negative opplevelser har betydning for muligheter til læring individuelt og i fellesskap. Barns seksualitet og barns kjønn blir satt inn i skoleperspektiv, med viktig kunnskap for vordende og kvalifiserte lærere. Anerkjente forskere har skrevet bidragene til denne boken. I kapitlene presenteres praksiseksempler som er relevante for trinnene som utdanningen kvalifiserer for. LES MINDRE Forlagets omtale Elevmangfold i skolen 1-7 er skrevet for lærerstudenter som skal få en utdanning tilpasset 1-7 trinn i skolen. Boken retter oppmerksomheten mot elever i all deres mangfold. Elever i 1-7 trinn opplever overgang fra barnehage til skole og fra barneskole til ungdomsskole. De skal lære å være elever samtidig som de skal være venner og utvikle relasjoner med mange jevnaldrende og voksne med samme etniske bakgrunn og språk eller forskjellige. Elevers utvikling fra 5 år til 13 år er et viktig tema i boken. Deres psykiske velvære og livsverden med positive og negative opplevelser har betydning for muligheter til læring individuelt og i fellesskap. Barns seksualitet og barns kjønn blir satt inn i skoleperspektiv, med viktig kunnskap for vordende og kvalifiserte lærere. Anerkjente forskere har skrevet bidragene til denne boken. I kapitlene presenteres praksiseksempler som er relevante for trinnene som utdanningen kvalifiserer for.