Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Entreprenørskap i skole og utdanning

    Entreprenørskap i skole og utdanning

    Entreprenørskap i skole og utdanning

    Entreprenørskap i skole og utdanning (aktiv, praktisk og meningsfull læring)

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    349,- Nå 298,-

    ISBN:

    9788283140569

    Forlag:

    Portal

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    2

    Sider:

    212

    Vekt:

    450 gr

    Alder:

    Voksen

    Entreprenørskap i skole og utdanning
    Portal
    9788283140569

    Forlagets omtale:

    «Skolen er gått ut på dato», skrev Helene i et leserinnlegg i Aftenposten i juni 2013. Hun hadde nettopp fullført 13 års skolegang. Hun var selv en mester i å gi læreren det svaret han ville ha, og fikk toppkarakterer i mange fag. Likevel mener hun at skolen trenger et systemskifte. Helene hevder LES MER at dagens skolesystem prioriterer de som liker å sitte stille, folk som kan fasiten eller liker å reflektere innenfor gitte rammer. Vi skaper ikke nye arbeidsplasser av å reprodusere kunnskap, sier Helene og hevder at skolepolitikken er altfor opptatt av teorifagene uten nødvendig sammenheng med praksis.Entreprenørskap som læringsstrategi innebærer en aktiv medvirkning fra alle elever, og kan være et av svarene på Helenes kritiske synspunkter. Dette er ikke ukjente tanker for verken skolebyråkrater, rektorer eller lærere. I handlingsplanen Entreprenørskap i utdanningen" fra grunnskole til høyere utdanning fra 2009 står det at innovasjons- og nyskapingskompetanse skal være integrert i alle fagområder på alle nivåer i norsk skole innen 2012. Det målet er langt fra nådd. Kanskje kan denne boken inspirere studenter, lærere og rektorer til å endre sin undervisning i mer praktisk retning? Vi tror skolen har mye å tjene på en slik omdreining.I boka møtes forskning og praksis. Vi stiller didaktiske spørsma°l som: Hva menes med entreprenørskap i skole og utdanning? Hvilke begrunnelser finnes for å innføre entreprenørskapsom metode på alle nivåer i vårt undervisningssystem? Hvordan kan undervisning i entreprenørskap planlegges oggjennomføres i praksis? Alle forfatterne har praktisk erfaring med pedagogisk entreprenørskap fra grunnskole, videregående skole og høyere utdanning. Redaktørene har over lang tid arbeidet med pedagogisk entreprenørskap i undervisning, ledelse og forskning. LES MINDRE Forlagets omtale «Skolen er gått ut på dato», skrev Helene i et leserinnlegg i Aftenposten i juni 2013. Hun hadde nettopp fullført 13 års skolegang. Hun var selv en mester i å gi læreren det svaret han ville ha, og fikk toppkarakterer i mange fag. Likevel mener hun at skolen trenger et systemskifte. Helene hevder at dagens skolesystem prioriterer de som liker å sitte stille, folk som kan fasiten eller liker å reflektere innenfor gitte rammer. Vi skaper ikke nye arbeidsplasser av å reprodusere kunnskap, sier Helene og hevder at skolepolitikken er altfor opptatt av teorifagene uten nødvendig sammenheng med praksis.Entreprenørskap som læringsstrategi innebærer en aktiv medvirkning fra alle elever, og kan være et av svarene på Helenes kritiske synspunkter. Dette er ikke ukjente tanker for verken skolebyråkrater, rektorer eller lærere. I handlingsplanen Entreprenørskap i utdanningen" fra grunnskole til høyere utdanning fra 2009 står det at innovasjons- og nyskapingskompetanse skal være integrert i alle fagområder på alle nivåer i norsk skole innen 2012. Det målet er langt fra nådd. Kanskje kan denne boken inspirere studenter, lærere og rektorer til å endre sin undervisning i mer praktisk retning? Vi tror skolen har mye å tjene på en slik omdreining.I boka møtes forskning og praksis. Vi stiller didaktiske spørsma°l som: Hva menes med entreprenørskap i skole og utdanning? Hvilke begrunnelser finnes for å innføre entreprenørskapsom metode på alle nivåer i vårt undervisningssystem? Hvordan kan undervisning i entreprenørskap planlegges oggjennomføres i praksis? Alle forfatterne har praktisk erfaring med pedagogisk entreprenørskap fra grunnskole, videregående skole og høyere utdanning. Redaktørene har over lang tid arbeidet med pedagogisk entreprenørskap i undervisning, ledelse og forskning.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.