Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Fellesskolen

    Fellesskolen

    Fellesskolen

    Fellesskolen (reproduksjon av sosial ulikhet)

    Forfatter Cappelen akademisk

    Levering 2-6 dager

    499,- Nå 432,-

    ISBN:

    9788202290474

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2008

    Utgitt:

    2008

    Utgave:

    1

    Sider:

    390

    Vekt:

    728 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Fellesskolen

    Fellesskolen
    Cappelen akademisk
    9788202290474

    Forlagets omtale:

    Hvordan kan skolen, som skal være for alle barn uansett klasse og bakgrunn, være med på å reprodusere sosial ulikhet? Hva kommer det av at skolen, som har som mål å inkludere alle, likevel ikke klarer det? Fellesskolen har i dag en stor utfordring. Fra 1960-70 årene har skolen hatt tilpasset LES MER opplæring og inkludering av elevene som mål, men den har likevel ikke klart å integrere alle elevene i gode skolefaglige læreprosesser. En analyse av fellesskolens historie må til for å få frem den lange sammenkjedningen av ulike årsaker og virkninger som nåtidens skoleverk er et resultat av. Erling Lars Dale presenterer i denne boken en grunnleggende studie som forklarer den historiske bakgrunnen for tilstanden i dagens skole. LES MINDRE Forlagets omtale Hvordan kan skolen, som skal være for alle barn uansett klasse og bakgrunn, være med på å reprodusere sosial ulikhet? Hva kommer det av at skolen, som har som mål å inkludere alle, likevel ikke klarer det? Fellesskolen har i dag en stor utfordring. Fra 1960-70 årene har skolen hatt tilpasset opplæring og inkludering av elevene som mål, men den har likevel ikke klart å integrere alle elevene i gode skolefaglige læreprosesser. En analyse av fellesskolens historie må til for å få frem den lange sammenkjedningen av ulike årsaker og virkninger som nåtidens skoleverk er et resultat av. Erling Lars Dale presenterer i denne boken en grunnleggende studie som forklarer den historiske bakgrunnen for tilstanden i dagens skole.