Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Flerspråklig utvikling hos barn i barnehagealder

    Flerspråklig utvikling hos barn i barnehagealder

    Flerspråklig utvikling hos barn i barnehagealder

    Flerspråklig utvikling hos barn i barnehagealder

    Forfatter Universitetsforl.

    (Kristine Bentzen - Forfatter)

    Universitetsforl.

    Forventes i salg 10.04.2017

    299,-

    ISBN:

    9788215024684

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2017

    Utgitt:

    2017

    Utgave:

    1

    Alder:

    Voksen

    Flerspråklig utvikling hos barn i barnehagealder
    Universitetsforl.
    9788215024684

    Forlagets omtale:

    Målet med denne boka er å øke kompetansen om tospråklighet. Forfatterne diskuterer hva språk egentlig er, og presenterer forskning som viser at spedbarn er født med eksepsjonell evne til enkelt å tilegne seg flere språk. Boka inneholder en beskrivelse av ulike faser i språkutviklingen hos LES MER enspråklige norske barn, og sammenlikner denne med utviklingen hos barn som vokser opp med to språk. Andre temaer som tas opp er språkblanding, ulike modeller for tospråklighet og kognitive fordeler med flerspråklighet. Boka viser at to- og flerspråklig utvikling i all hovedsak ligner enspråklig utvikling, men at de forskjellige språkene kan påvirke hverandre. En påvirkning språkene imellom er et naturlig og midlertidig fenomen i både to- og flerspråklig utvikling. Boka retter seg spesielt mot barnehagelærerutdanningen. LES MINDRE Forlagets omtale Målet med denne boka er å øke kompetansen om tospråklighet. Forfatterne diskuterer hva språk egentlig er, og presenterer forskning som viser at spedbarn er født med eksepsjonell evne til enkelt å tilegne seg flere språk. Boka inneholder en beskrivelse av ulike faser i språkutviklingen hos enspråklige norske barn, og sammenlikner denne med utviklingen hos barn som vokser opp med to språk. Andre temaer som tas opp er språkblanding, ulike modeller for tospråklighet og kognitive fordeler med flerspråklighet. Boka viser at to- og flerspråklig utvikling i all hovedsak ligner enspråklig utvikling, men at de forskjellige språkene kan påvirke hverandre. En påvirkning språkene imellom er et naturlig og midlertidig fenomen i både to- og flerspråklig utvikling. Boka retter seg spesielt mot barnehagelærerutdanningen.